Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Nå som de små er rundt året så lurer jeg på hvor mye sukker de får i seg? Vi var i bursdag til Mia's fetter på søndag, der skulle alle og deres svigermor ha Mia på fanget og gi henne bolle, kake, gelé, vaniljesaus, vafler, sjokolade etc. Hun viste seg fra sin mest sjarmerende side for å få mer sukker, og det funka til gangs. Jeg var bare glad hun trivdes på fremmede fang, men hun ble ganske gira etterhvert (får ikke så mye sukker hjemme, litt kjeks som pausemat bare). Skal man fremdeles begrense sukkerinntaket, eller synes dere det er greit en skjelden gang i festlig lag å "go nuts"? Synes det er litt vanskelig å henge over henne hele tiden og si nei når folk synes det er så moro også. Hva gjør dere?
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 det dilemmaet har vi hatt og har fortsatt.. Men vi har tatt noen kraftige oppgjør med foreldre og slekt, og sagt ganske klart i fra at smaksprøver er OK, men en hel porsjon til en så liten tass kommer ikke på tale. - Min trussel er at de får ta seg av røveren selv når sukker-kicket slår til. Da pleier som oftest de fleste å roe seg på inntaket. Vi tar alltid med lilleM sin kjeks i slike lag, han får smake litt is og kake, men så må han spise sin egen deilige, sukkerfrie kjeks, som han heldigvis elsker. Og kan holde seg og spise selv. og da er han strålende fornøyd. Og mamma slipper å hanskes med en gutt som er høy på sukker og turbo. Men min lille sjarmør smiler ustanselig, så det er like artig om du gir ham kake eller frukt..
Millapril Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 hehe, sukkerkick er ikke bare-bare. Vi er også på smaksprøve stadiet når det gjelder nye ting. Men hun får av og til kjeks som inneholder sukker her hjemme. Men mer eller mindre velmenende besteforeldre sier vi gjerne i fra til på en snill måte og vesla lar seg ofte avlede med en lompe eller noe.. De tåler vel litt mer nå, men det er jo slitsomt med sukkerhøy baby som skal prøve å få sove også...
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Hei. Her har vi ikke hatt de store utfordringene enda. Min manns familie har alltid noe sukkerfritt for vi har to diabetikere i familien. Så her er alle veldig bevisste på at det ikke bare skal serveres mat med mye sukker. Men, jeg er enig i at det er et godt poeng at de som forer med masse sukker kan selv få ta seg av de små. Ingen vil ha en unge som flyr høyt og lavt. Jeg mener at alt i små doser er ok. Her er også de sukkerfrie kjeksene fra Hipp veldig gode enda. Brus har vi tenkt å holde henne unna så lenge som mulig.
Mammasin Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Jeg tenker ikke mye på å gi sukker hjemme..er liksom ingen grunn til det. Derfor får hun smake av det som tilbys når vi er borte. dette fungerer fint nå:-) Så får vi se etterhvert..jammen lærer man litt etter litt:-)
smurfen :o) Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Ikke enkelt det er. Jeg tenker at det ikke er så mye vits i å la Adrian smake på ting med sukker i enda, det er ikke lenge til han får smake nok av ting med sukker i som jeg ikke kan kontrollere. Han er fremdeles stor fornøyd med de sukkerfrie kjeksene og stråler av lykke når han får frukt, så jeg tenker at det kan være hans snop foreløpig. Men jeg får hele tiden beskjed av andre at jeg er litt for optimistisk hvis jeg tror at jeg skal unngå å la han få smake noe søtt i lengden, prøver allikevel jeg ) Ellers er jeg enig i at man kan si til de som forer ungen med sukker, så får de ta seg av den sukker høye ungen selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå