Gå til innhold

JEG ER LIVREDD!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å fly...

skal til syden i juli.. og tenker på det hele tiden. Jeg vil jo så gjerne ned til varmen og kose meg.. men jeg er sååå sinnsykt redd!! Jeg vet egentlig innerst inne at det går bra.. men allikevell er jeg så redd. Redd for at flyet skal styrte og jeg må ta farvel med sønnen min!! Høres sikkert kjempe dumt ut.. men jeg er seriøst livredd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en valium når du skal på flyet:) Det er farligere å kjøre bil.

Skrevet

Sjekk om det fins et flyskrekkurs, eller prøv hypnose!

Lykke til :)

Skrevet

jeg har det akkurat som deg.

skal ut å fly i morgen tidlig i over 4 timer.

gruer meg som bare det. i tillegg skal jeg jo ha en på 10 mnd på fanget som er en orm ....

uff jeg angrer på at jeg ble overtaalt til å reise. mamman min skal også være med så jeg skal ta en vival (eller valium, er ikke sikker på hva).

håper det hjelper.

uansett: lykke til!

det er jo ikke noe logikk at vi skal være redde, men jeg er det allikevel

Skrevet

Kjempe greit når man har barn med seg, da får man noe annet å fokusere på =)

Skrevet

Du må mentalt omstille deg. Jeg hadde det akkurat som deg. Gikk aldri på noe flyskrekk-kurs (syntes det var for flaut, og dyrt). Men, jeg ville jo ikke slutte å fly - miste muligheten til å komme til steder. Så jeg tok et mentalt oppgjør med meg selv. Jeg rett og slett bare bestemte meg for at jeg ikke skulle være redd lengre. Jeg begynte å tenke på det som var positivt med å fly, i stedet for alt det ekle og det jeg var redd for. Og det hjalp! Nå er det helt greit å fly. Kiler jo fremdeles i magen når vi letter, men jeg er ikke livredd lengre.

Her er mine råd:

1. Tenk alle positive tanker du finner i forhold til å fly. Hvor deilig det er å sitte å slappe av. Hvor kjekt det er å kunne reise så langt på så kort tid. Så flott det er å titte på solnedgangen/oppgangen, alle fjellene, skyene osv. Tenk på så deilig det skal bli når du kommer frem.

2. Forestill deg at du sitter på bussen. Der humper det også. Der er det også lyder. Det er helt naturlig at det humper og er lyder på flyet også!!

3. Ta med lesestoff - helt ENKELT lesestoff. Som for eksempel et Donald Blad. Det må være noe med tekst og en fengende enkel historie, som du klarer å konsentrere deg om. Ikke interiørblad med bare bilder - da får du ikke tankene langt nok vekk. Men, Donald blad eller annen tegneserie, eller en meget lettlest bok. Ta den frem allerede før du tar av. Kjenner du at du blir litt redd så sett i gang å lese. Det får tankene vekk, og tiden går!

4. Få tiden til å gå. Bruk omhyggelig masse tid på alt du foretar deg. Bruk god tid når du spiser. Bruk god tid når du skal på do. Det får nemlig tiden til å gå litt raskere, og du blir fortere ferdig med flyturen.

5. Ta med snop. Unn deg snop og annet du liker å spise. Smør med deg, eller kjøp med deg, eller kjøp på flyet. Kos deg skikkelig.

6. Kikk på flyvertinnene hver gang du føler snev av redsel. De ser da ikke redde ut. Ikke i det hele tatt. Tenk på at de faktisk har det som JOBB å være oppe i fly hele tiden. Kan da umulig være farlig å fly når folk har det som jobb. Å se på dem virker veldig veldig beroligende. Titt også på de andre passasjerene - de ser da heller ikke redde ut, gjør de vel? Ikke noe å være redd for dette her!!

7. Kos deg og slapp av. Lukk øynene, la deg berolige av suse-lydene. Forsøk å småsove litt.

8. Kjenn på den gode og stolte følelsen når du lander - hvor stolt du kan være av deg selv som klarte dette helt fint uten å være fullstendig livredd. Ta vare på denne gode følelsen - og tenk på den neste gang du flyr igjen.

Slik har jeg gjort det - og det funker. Jeg MÅTTE bare ta meg selv i nakken. Det er jo kun snakk om det mentale her - tankene oppi mitt eget hode. Om jeg forsøker å styre tankene litt, så styrer jeg også vekk redselen. Det er hele cluet.

Lykke til - og god tur! Det kommer til å gå helt fint. Jeg lover deg!

Skrevet

Det der var dumt.. nå kommer moderator og sletter hele linken.. Man skal ikke be noen ta ei pille, den var på kanten!

Skrevet

ta deg en valium;);););)

Skrevet

Nå må hannah slette alle dine innlegg også.. rett skal være rett... Ikke vær så evil!

Skrevet

Du føler deg ikke en smule barnslig nå Megawhat ??

Skrevet

herregud, dette er jo mobbing, må jo ikke be hun om å ta en tablett. Nei må nok rappotere dette til moderator siden dere ber henne ta en tablett..Mobbing kalles dette Høhøhøhø

Skrevet

Barnslig? Fælt som du skal bry deg og slenge fritt om deg til folk. Jeg prøvde å være rettferdig. Hvis en ikke får si det,skal ikke flere få si det. Jeg oppdrar barn for tiden, så jeg er opptatt av rettferdighet.

Hvorfor skal du få lov å slenge sarkasme egentlig? ikke første gangen jeg ser det de siste dagene... Ikke noe mot deg altså, hyggelig ellers du, men det er litt trynetillegg her ja..

Skrevet

For å være "rettferdig" kreves fortsatt dømmekraft, og der ligger du kanskje noe dårlig an, hva?

Skrevet

Da har vi to helt forskjellig syn på hva sarkasme er, og hvordan man bruker det.

Skrevet

Jeg vil anbefale å prøve øreakupunktur. :) Da får du noen bittesmå nåler (likner litt på sånne flate tegnestifter) satt inn i hvert øre, og blir teipet fast sånn at de ikke faller ut. De holder seg på plass gjennom hele ferien, slik at de hjelper deg på vei hjem også :)

Dette reddet søsteren min da vi skulle på ferie, da hun har så flyskrekk at hun faktisk har besvimt enkelte ganger...

Valium er faktisk et alternativ, selv om enkelte ikke liker at man skriver det. Man trenger selvfølgelig ikke å bøtte innpå, men en halv en kan roe deg ned nok til at du kommer over den verste "kneika". Er nok ikke så lurt hvis man fortsatt ammer da... :P

Skrevet

Har jeg brydd meg med dere to eller? Har jeg slengt til dere noen gang?

Skrevet

Jepp, ingen har likt syn på det,så det er en ting du burde huske på når du skriver..

Skrevet

Tusen hjertelig takk for gode svar folkens!

Dette skal jeg klare!!!

HI

Skrevet

Dette klarer du!

Og du vil være kjempestolt og kjempeglad etterpå!

Skrevet

Gå til legen og fortell hvordan du har det. Kanskje du kan få noe beroligende utskrevet.

Jeg er ikke heller noen elsker av å flyge men det har blitt bedre. Jeg begynte med å bruke beroligende men i det siste har jeg klart å flyve uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...