Gå til innhold

Sunne, kjappe og barnevennlige middager....hva anbefaler du?? ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av middagslaging og trenger noen nye, friske retter å diske opp med ;o) gjerne noe som går kjappt når vi kommer hjem fra jobb! Mannen tåler ikke fisk, så det blir ikke så mye fiskemiddager her i gården...

Hva lager dere sånn på hverdagene?

Her går det mye i wok, spaghetti og kjøttdeig, wraps, lasagne...vi er glad i sterk mat, så det er ikke så barnevennlig...må nok endre litt på matmønsteret fremover!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er veldig glad i pølsegratenger.

Da lager vi 2 pk potemos og 2/3 av en røkt kjøttpølse, bruker purreløk og paprika og litt ost.

Lag potetmosen slik det står på pakken.

Skjær opp røkt kjøttpølse i biter, purreløken i skiver og paprikaen skjæres på langs slik at det blir lange gode biter:)

Ta potetmosen i en ovnsbakt form, bruk ca 3-4 ss med ketshup og smør oppå. strø litt oregano over. Legg så pølsebitene på og purreløk + paprika på toppen. Strø så over litt ost;)

Skal stå i ovnen i ca 10 min. på 200-220 grader.

Kan også lages med kjøttdeig, men da vil jeg annbefale å bruke gulrot i skiver i stede for paprika, veeeldig godt;) Om du lager denne varianten må gratengen stå i ovnen i ca 20 min.

Bara elsker det også, veldig lettvindt og enkelt!;)

Skrevet

Hun etterlyste sunne middager.

Skrevet

Ingredienser

1 pk god og magre pølser

1 pose ertesuppe

1 pk. frossen lapskausblanding

Slik gjør du:

1. Lag ertesuppen etter anvisning på posen.

2. Ha i lapskausblandingen og la det koke opp, ha i pølsene til slutt, de skal ikke koke.

denne er kjempe god sunn og rask

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...