Gå til innhold

Lillegutt er så forkjøla.. Noen råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er snart 1 år. Han har vært forkjøla i godt over en uke nå. Fryktelig tett i nesa, å det renner grønt snørr hele tiden. Han får jeksler, så jeg vet at det kan være pga. det. Men selv om han har blitt forkjøla pga. tenner før, så har det ikke sitti så lenge/vært så ille..

Han spiser litt dårlig. Men han er i fin form ellers. Sutrer litt mer, sover litt mindre. Men han har ikke hatt noe feber.

Men nå har han fått nesedråper 1-2 ganger til dagen (før han skal sove) i 10 dager. Så nå skal han ikke ha mer nesedråper.. Ellers har vi brukt saltvann for å rense opp, men det hjelper ikke stort. Å det renner mest når han leker. Men han blir så tett når han skal sove.

Det er frisk luft på soverommet. Har prøvd å heve sengen. Men er det noe jeg kan gjøre når jeg ikke kan bruke nesedråper lenger? Gruer meg litt til natta kjenner jeg.. I tillegg så skal jeg på jobb, så farmoren hans kommer.. Hu på apoteket sa jeg burde ha et opphold på ca. 1 uke..

Burde jeg få en time hos legen om han ikke blir bedre snart? Kan han være allergisk eller noe? Pleier forkjølelse å sitte så lenge? Hm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Datteren min har vært kjempe mye forkjøla siden hun car 4mnd og idag fikk jeg endelig bekreftet det jeg har hatt mistanke om nemmelig astma symptomer..

Jeg hever alltid hodeenden på senga med 2 bøker under hvert ben. Kaldt i rommet. Rhinox og nesesuger blir ofte brukt. Kutter ut melk, da dette gir mere slim. Av og til gir jeg en stikkpille om kvelden da dette gjør at hun sover bedre om natta. Dette spurte jeg legen om og det var bare å gi en stikkpille. Det lindrer også litt mot hosten evt..

Skrevet

nesesuger er utrolig bra, drar ut snørret! Helt uunnværlig her i huset.

Bruker bare saltvann, aldri nesespray med noe annet i.

Anbefaler deg å gå på apotek eller helsekost og kjøp "sambucol kids" som inneholder svarthyllekstrakt, solhatt, rød solhatt etc. Det hjelper! To ganger om dagen nårsom han er syk, 1 gang om dagen ellers. Koster mye per flaske, men er verdt det! Overbevist om at det hjelper, kjenner mange som bruker det.

Ja, dessverre kan de være forkjølet så lenge.

Skrevet

Hev hodeenden på senga ja. Det gjør underverker for pustingen :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...