Gå til innhold

Tips om gode utedresser/parkdresser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Min gutt er 1 år nå, og jeg ønsker å kjøpe en utedress til ham Han har ikke begynnt å gå uten støtte ennå, men vil være ute og leke i sandkasse etc. Jeg vet ikke noe om slike dresser, hvilke som er bra etc. Må vel være av god kvalitet, selvsagt. Noen tips, erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sverger til Reima men det finnes helt sikkert dresser som er like gode. Da lillemor begynte å være ute var det nok med regntøy og fleecedress under. Når de ikke går enda så er regntøy det beste for det er litt mer slitesterkt faktisk. Og mange utedresser finnes bare fra str 86 eller 92 mens reflex sitt regntøy finns ned til str 80. Det er også veldig greit med todelt regntøy slik at man kan ta av jakken nå når det begynner å bli litt varmere i været.

Skrevet

GuriMalla: takk for tipsene! Men hva slags regndress anbefaler du? Og hvor får jeg tak i den?

Skrevet

Jeg vil anbefale Reflex sitt todelte regntøy:-) God kvalitet og en grei pris!

Skrevet

Raflex sitt todelte. Fås i reflexbutikker. Det er litt foret på innsiden. Se på www.reflex.no så finner du oversikt over butikker.

Skrevet

regntøy med for,genialt kanskje en ulldress under viss det er kaldt:)

Skrevet

Er vedlig fornøyd med både reima og troll dressene. reflex sine er bra og, og er mye billigere... får dei vertfall ned i str 80.

Skrevet

jeg anbefaler heller reima tec dress enn regnklær pga du slipper å kjøpe regnklær når du har denne. bedre bevegelsesfrihet, slipper at det bli klamt med regnklær, særlig de som er foret. om du synes dressen er dyr, kan du kjøpe brukt. min kryper over alt og er svært fornøyd i snø, regn og oppholdsvær og aldri vært våt. bruker vanntette labber istedefor sko. har vært på tur med andre barn som har brukt regnklær og de har vært våte eller klamme. om du er fornuftig ville jeg investert i ull klær istedfor fleec da ull lufter

Skrevet

reima går ned til 68. reflex sin vanntette, vannavstøtende, luftende dress, sier de på butikken at ikke står til kravene, har masse klager.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg REIMA eller TROLL sine dresser. Jobber selv i barnehage så ser hvilke dresser som er best. Desse er både slite sterke og holder barnet varmt. D som trekker litt ned er at de koster en del.

Regntøy vil jeg anbefale REFLEX sitt, billig i innkjøp og ganske bra kvalitet. (da gjør d ikke så mye om barnet får hul i d, siden d koster så lite) På salg betaler jeg 200.-kr og vanlig pris 300.- (får dyrere varianter også)

Lykke til!

Skrevet

Vi kjøpte Troll, utrolig bra! Men veeeeldig dyr. Den er genial på den måten at den har en ullfleecedress inni som er uttakbar hvis det er ikke er så kaldt. Dressen er veldig myk og behagelig under lek.

Skrevet

Tusen takk " gut 07 :0) ! Takk for alle svar og tips!

Skrevet

Hadde ikke kjøpt kun regntøy til barnet, for regntøyet puster ikke, og barna blir fortere svette og klamme. Fint å ha regntøy i tillegg, men ikke BARE det :-)

Skrevet

Jeg har både reima og troll til guttene mine og det er helt topp kvalitet!! Vil vel si at Troll er hakket bedre i slitestyrke enn Reima,men alt i alt er begge merkene helt topp! Har også troll regntøy og er super fornøyd!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...