Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang karbohydrater:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve å holde meg unna karbohydrater etter kl 18.00.....hva kan jeg da spise? Vet at brus, chips og godteri inneholder, men kan jeg spise eks grovt brød med pålegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg unna sukker, mel, pasta, poteter, ris, og frukt.

Skrevet

Hvorfor kun etter kl 18? Kan det ha noe for seg?

Kornprodukter, grønnsaker, frukt, inneholder karbohydrater. Men hvor skadelige de er for fordøyelsen avhenger av hvor mye fiber de inneholder.

Skrevet

Hvis du skal holde deg helt unna karbo kan du ikke spise brød. Men du kan spise masse grønnsaker, feks gulrøtter, kålrot og egg.

Skrevet

Jeg har lest at det er best og spise karbo på kvelden, og heller spise mer proteiner på dagen da det er det som gir mer energi....Karbo gjør en mer trøtt...

Bare til opplysning ;-)

Uten karbo er rå grønnskaker, nøtter og fisk eller kjøtt og bær.

Skrevet

Neineinei. Grønnsaker, nøtter og bær er IKKE uten karbohydrater...

Og spiser du karbo på kvelden i en lavkarbodiett så vil det ødelegge nedgangen din.

Skrevet

Ellabella, kjære deg, hvor har du fått ernæringskunnskapene dine fra? ikke meningen å henge deg ut, men jeg synes det er fryktelig at du i god tro lever på feilinformasjon og ikke minst sprer det videre! :o

Karbohydrater er energikilden nummer.1 for kroppen din, uten karbo eller fett kan ikke kroppen heller ta opp proteiner som igjen er byggesteiner til muskulaturen din og energikilde nr.2.

Karbohydrater skal spises fra morgen av og deretter mindre utover dagen og på kvelden kan en fint droppe karbohydrater i stor grad da en skal sove og derfor ikke har behov for større energilagre. Protein bør være med i hvert måltid, enten det er med en andel karbo eller fett eller en synergie av alle tre sammen...aldri kun karbo og fett :)

Du kan fint spise en salat med ca. 100g kjøtt type reker/kreps/tunfisk evnt annet kjøtt du liker eller egg til kvelds, kan fint tilsette 1 ss olje eller lett dressing evnt. noen nøtter istedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...