Gå til innhold

Wild Yam og "babyklister"!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan man egentlig skal bruke Wild Yam? Kjøpte det i dag - jeg spurte hun dama i butikken om det kunne virke mot sin hensikt hvis man brukte det FØR eggløsning, men det trodde hun ikke. Jeg har nemlig lest her inne et sted at det kun skal brukes uka ETTER el. Men har også lest at det skal brukes hele syklusen, så blir litt forvirra her:-)

Ang. babyklister: noen som har prøvd dette? Hvor har dere fått tak i det og hva er det egentlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle egentlig til å spørre det samme.. NÅR skal man begynne å bruke babyklister? har det liggende, er rett over EL nå.... Er det ikke for å styrke livmor da? Burde man ikke begynne å bruke det så tidlig som mulig?

Skrevet

Hm, ikke vet jeg, håper noen svarer oss, hehe.-) Hvor har du kjøpt det 'a? Tror jeg vil kjøpe slik jeg også! Har handlet vitmainer og urter for over 600 kroner i dag, nå skal det lages baby! Siste innspurt før IVF=)

Skrevet

Babyklister skal man begynne med så snart graviditet er påvist, eller ved mistanke om graviditet. Det står det i bruksanvisningen i alle fall. Har hørt at det brukes i forbindelse med IVF også...

Skrevet

Hei! :)

Wild Jam skal en bruke fra EL (ca dag 12-14) og frem til mens. Men det er ikke bevist at dette hjelper for å øke progesteronen, men det blir antatt. Jeg valgte heller å bestille progesteronkrem fra utlandet. http://www.progesterone.co.uk

Det var ikke så dyrt, og tok kanskje en uke før det kom.

Babyklister er homeupatisk medisin som anbefales til de som har problemer med at de mister. Det er også mange som bruker dette i forbindelse med IVF. Tar en klipp og lim fra bloggen min:

Babyklister blir brukt for å forbedre miljøet i livmoren. Den styrker livmoren, og øker blodgjennomstrømning av den. Den blir brukt til kvinner som har en tedens til å abortere, og ved egginnsetting ved IVF- behandling for å styrke livmoren. Vi på klinikken synes dette er et spennende suplement til behandlingen vi gir, og synes at den har god effekt. Utgangspunktet er den tenkt til kvinner som er friske, men som ikke blir så lett gravid ved IVF, eller har en tendes til å miste uten tydelig grunn.

Dette er et homeopatisk legemiddel som er helt ufarlig å bruke. Det er en mild behandlingsform som ikke innvirker på andre medisiner. Det er heller sånn at virkningen av homeopati kan svekkes ved bruk av f.eks medisiner og ulike eteriske oljer. Man skal ligge unna både kaffe, mentol (endel tyggiser og tannkrem), og alkohol.

Hvis ikke noe annet er foreskrevet: 1-3 ganger daglig, 10 -15 dråper, blandes ut i et glass vann, eller det kan taes en ampulle med injeksonsvæske to ganger i uken.

Flere gravide kvinner i en tilstand med truende abort på sykehus fått målt morkakens tilstand før og etter inntakelse av Berberis fruktus comp. I alle tilfellene har disse prøver vist en forbedret tilstand av morkaken allerede etter få dagers inntakelse av Berberis fruktus comp.

Jeg bestilte babyklister på www.helsehelse.dk, det kostet 183,- nkr inkl frakt. Det tok 5 dager fra jeg bestillte til det kom frem. Dette må bestilles fra utlandet, da Berberis fructus ikke er ferdigregistrert i Norge ennda (regelverker mm) og kan ikke skaffes før i midten av mars. Det er også viktig å kjøpe den som er i styrken D4.

Hvis du ikke har problemer med SA vil jeg heller anbefale deg å bruke ovarium comp. Dette er også et homeupatisk middel som skal hjelpe til å styrke hinnene og blodgjennomstrømningen i livmoren. Dette får en kjøpt via homeupat eller du kan sikkert bestille det på nettet også. Det skal taes noen dråper pr dag, men jeg bruker heller injeksjonsvæsken (drikker den). Da tar jeg det hver tredje dag i stedet for å ta det hver dag. Blir mindre stress med det :)

Skrevet

Takk for nyttig info=) Hvordan bruker du den progesteron-kremen 'a?

Skrevet

Den bruker jeg 1/8 teskje morgen og kveld hver dag etter EL. :)

Men har du sjekket progesteronen din? Det gjøres i så fall ved blodprøve på ca dag 22. Det er jo ikke vits i å ta wild jam eller progesteronkrem hvis du har tilstrekkelig eller høy progesteron.

Skrevet

Okay, takk skal du ha:-) Har vært til utredning og tatt blodprøver til faste tider gjennom en syklus så legen hadde vel sett hvis jeg hadde hatt lite progesteron. Hm. Men jeg prøver uansett, har kjøpt det inn allerede så, hehe;-)

Skrevet

Oki.. :) Ja, da kan du bare ringe til legen å få prøvesvarene. Min progesteron var ok i forhold til vestlig medisin, men i nederste del av normalen. (den var 20, mens norm er 20-100) Det er jeg ikke førnøyd med selv, så jeg bestillte krem selv. Kan jo hende at din også er lav, uten at den er så lav at legen reagerer på det. Normalen på progesteron varierer fra plass til plass, så du må i så fall spørre hva som gjelder for den plassen din prøve ble målt.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...