Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp her....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen eksempler på etiske dilemmaer innenfor taushetsplikt.

Jeg skriver oppgave om etiske dilemmaer i offentlig forvaltning, og tenkte å ta for meg noen eksempler innenfor taushetsplikt...

Supert hvis noen kan svare....!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenker du bruker-ansatt, ansatt-ansatt eller? Eller så er det mulig med forskjellige ansatte på forskjellige nivåer?Lest grete marie skau- gode fagfolk vokser?Eller marit skivenes "varslere"?

Skrevet

Jeg tenker bruker-ansatt, oppgaveteksten er slik: Hvorfor er etisk bevissthet viktig i forvaltningsarbeid? Drøft etiske dilemmaer som ansatte og ledere i offentlig forvaltning kan møte.

Har ikke lest de bøkene, men skal på biblioteket i løpet av dagen, så da finner jeg de vel der... Står det mye bra i de?

Huff... sliter skikkelig, oppgava skal inn om 3 dager, og jeg er ikke halvveis engang... Har utsatt og utsatt, så nå er det skikkelig skippertak her!!!

Skrevet

Tenkte eksempel hvis du er ansatt på sykehus:

Mann innlagt og du skjønner at han er døende og vil dø i løpet av kommende døgn. Han vil ikke at hans barn skal informeres.

Jente 18 år innlagt pga intoksikasjon. Hun vil ikke at hennes foreldre skal informeres. Foreldrene ringer sykehuset og er bekymret for datteren og lurer på hva som har hendt.

Mor innlagt pga rusproblematikk, feks intoksikasjon. Du skjønner at hun har ansvar for mindreårige barn. Skal du melde bekymringsmelding til barnevernet? (Her har du et godt eksempler på flere lover som "slår i hjel" hverandre.)

Skrevet

De er lettleste og lette å lese i. Har du spesifikk yrkesgruppe i offentlig sektor? Mange yrker har jo egne etiske retningslinjer i tillegg til de arbeidsplassen har.. etisk bevissthet går jo mye på holdninger, taushetsplikt og sånn også da

Skrevet

Jeg holder på med et fag som heter forvaltningsrett og det meste går vel på det som har med kommune å gjøre.

Fryktelig vanskelig å finne gode eksempler....

Skrevet

Modernisering av offentlig sektor- tor busch m flere

Organisert velferd

etiske dilemma kan jo gå på tjenester man er lovpålagt å yte men som det ikke finnes økonomi til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...