Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med svigermødre som går rundt med deres gråtende babyer og prøver å roe men ikke får det til? Svigermor "skjønner" liksom ikke selv at hun kanskje bør gi han til meg eller faren, hun bare fortsetter å prøve selv om han illskriker. Blir liksom til at vi må ta han fra henne. Jeg synes det er litt ekkelt å gjøre det,men pappaen sitter jo bare der og gjør ikke noe. Lar dere babyen bare gråte hos svigermor eller tar dere h*n fra henne? Og da mener jeg illskrike, ikke bare sutre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis skjønner svigermor at da er det mor som er redningen...Hadde hun ikke det hadde jeg tatt over uten problem.

Skrevet

Svigermor gjør akkurat det samme.. Stuuper ned i vogna på rekordtid og napper opp ei halvsovende og sår jente.. nå tar jeg bare ungen tilbake og sier at hun skal få henne tilbake når hun har roet seg.

Skrevet

Svigermor prøver å roe henne, men hun skjønner når jeg tar jenta vår og vil roe henne selv. Heldigvis er det ei grei dame!

Skrevet

Sånn er min svigermor til tider også. Jeg tror det er det som er årsaken til at mini ikke ser ut til å trives på fanget hennes også.

Og når han var mindre, og begynte å gråte, så var det bestandig pga magevondt. Det var hennes mening da i allefall. Men det gikk jo bestandig over så fort han kom til meg eller pappa`n. Magevondt er liksom løsningen på all gråt...

Skrevet

Krokka og prinsessa:

Kanskje hun er ei grei dame fordi du er ei grei svigerdatter?!! ;))

Skrevet

Ja, synes det er vanskelig. Svigermor og jeg har et veldig godt forhold. Har kjent henne i mange år nå, men akkurat på det punktet der forstår jeg henne liksom ikke.

Skrevet

sånn er svigermor her og. spesielt når hun var nyfødt. i tillegg hadde emilie kolikk.

hun prøvde alt for å roe henne uten å lykkes. selvom samboeren ikke gjorde noe med det så var det jeg som måtte bryte inn. syns det var grusomt å høre på.

nå blir emilie levert med engang hun begynner å sutre. hun er 8 mnd

Skrevet

He he

En kunne nesten tro det var jeg som hadde skrevet hovedinnlegget.

Svigermor innbiller seg at hun kan roe jenta, men det er bare jeg og pappan som får roet henne når hun er urolig.

Jeg har funnet ut at jeg bare må ta jenta fra henne. Hun skjønner ikke at hun må gi henne til meg så. Hva er det med disse svigermødrene egentlig??

Skrevet

signerer denne, ja!!

lar henne holde på litt, helt til mammahjertet mitt ikke klarer mer!

Skrevet

Jeg hadde tatt ungen fra svigermor ganske kjapt. Min svigermor leverer heldigvis babyen min tilbake ved første tegn til sutring!!!

Skrevet

Åh... Syns nesten min svigermor er hakket værre på akkurat det punktet der altså...

Mini sitter på fanget hennes og begynner å bli trøtt. Begynner å sutre, ho prøver å gi han leka som trøst da det ikke hjelper så sitter ho bare der med han. Prøver nesten ikke å snakke med han engang ho! Og ho tar liksom ikke hintet selv om han gråter mer og mer og prøver å dytte ho bort og lener seg mot meg... Så da må jeg rett og slett gå og ta han fra henne før han tipper heeelt over (da brekker han seg så han kaster opp nemlig)! Syns det er skikkelig frustrerende!!!

Og ho vil sååå gjerne sitte barnevakt da, men det frister virkelig ikke å bruke henne som barnevakt når ho ikke prøver å gjøre noe for å prøve å roe han ned engang!

Skrevet

Ikke noe bedre her heller.

Her satt svigermor med pia på fanget, uten å leke eller prate med henne.

Pia vår er veldig sosial og vil ha kontakt.

Så skulle hun fortelle om det andre barnebarnet vårt som bare er noen uker yngre.

Hun snudde pia vår mot seg, la henne ned ot pratet med henne mens hun fortalte at slik kunne hun ikke gjøre med det andre barnebarnet.

Han viste ikke intresse for det! (Manglet stimulanse)

Pia vår ble jo overlykkelig over å få kontakt hun!

Men så fort hun var ferdig med å fortelle om det andre barnebarnet sitt, snudde hun pia vår tilbake. Da fikk hun en slik stilling at hun fikk ansiktet mot den tomme delen av stua, og startet å sutre.

Prøvde å fortelle henne at hun ville gjerne ha kontakt og bli pratet til!

Men da møtte jeg døve ører!

Til slutt måtte jeg bare ta henne selv..... Kunne ikke la henne sitte der "alene" heller.

De neste påfølgende gangene vi besøkte dem gråt pia hver gang hun prøvde å snakke med henne. *til pass for henne*

Aner ikke om det var fordi hun husket, eller om det var tilfeldig.

Velger egentlig å tro det første ;)

Meen det er vell fånyttes siden svigermor neppe hadde sett hintet i det.

Skrevet

Tror mange svigermødre er for brå når de treffer barnebarnet sitt igjen, slik at de blir redde. Hiver seg over barnebarnet når de kommer inn døra og løfter det opp. Resultatet er at babyen blir redd og begynner å gråte. Så vil de ikke gi slipp på han/henne. Jeg har i allefall opplevd dette selv og har irritert meg grenseløst. Jeg har sagt fra til samboer og han har sagt fra til sin mor på en fin måte. Så langt ser det ut til å ha hjulpet, hun er mer forsiktig og ikke så brå. Har ikke vært så mye gråting når svigermor har vært på besøk i det siste, og det ser ut til at hun har fortsått at mor/far er redningen når babyen gråter.

Skrevet

Ja svigermødre er en egen rase he he he..

Mi leverer greit fra seg "nå vil hun til mammen"!

Men til å begynne med hvis hun hylte så var det alltid: hva har du spist nå! Må ikke spise sjokolade, brus, søtt (jeg spiste ingenting av dette), uansett var det noe som jeg hadde spist... DET irriterte meg sinnsykt!

Alle reagere på ............. ramsa opp en hel del, men jeg fortalte henne at min søsters gutt ikke reagerte på noe... hun sa ikke noe da men alltid på hogget...

Men tror mange svigermødre er usikre i forhold til oss svigerdøtrene, og prøver å vise hvordan ting skal være - de er jo eldre og har mer erfaring - tror de. De vil oss det beste, men det er ikke alltid vi er enige om hva som er det beste...

Skrevet

Sånn kan min svigemor være til tider også. Men vet hun bare mener det godt, for hun er egentlig en koselig dame ;). Det som irriterer meg er at pappaen til lille gutt ikke gir beskjed at nå er det nok, det er som oftest jeg som må ta han ifra svigers når han skriker som værst-.

Skrevet

Jeg går bare bort å henter lillemor når hun er urolig i armene til svigermor.(Blir som regel urolig der etterhvert) Hun prøver ofte å gå litt unna meg da, i et desperat forsøk på å få henne rolig, men da blir hun jo bare enda mer hysterisk. Tror det plager "SUPERBESTEMOR" litt at lillemor ikke liker seg noe særlig i armene hennes.

Har et greitt forhold til henne nå, etter flere runder med litt styr, men dette er noe som fortsatt irriterer meg.

Skrevet

Prøv en som prøver å "nappe" en gråtene baby ut av armene på mor som om hun klarer å roe han bedre. Og jeg sier "det går bra, jeg roer han, han er bare overtrøtt" så går det 2 sek så prøver hun igjen!!! NÅ SKJERPER DU DEG, fikk hun høre, sambo ble helt paff, men f... heller. Går ikke ann å holde på sånn. Og dette føyer seg bare inn i en hel rekke med ting hun finner på. Siste nå er at han skal få margben i maten sin.. MARGBEN! Bikkjemat.., det hjelper nemlig mot benbygning fikk jeg høre... hahaha, nei hun er ikke den skarpeste kniven i skuffen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...