miakan Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har en vogge som morfaren min lagde til meg for noen år tilbake, og som jeg selvfølgelig ønsker å bruke når junior kommer i august!! Da denne neppe har "standardmål" må jeg spesialbestille madrass, og da er det skumgummi som blir enklest. Har hørt at skumgummimadrasser kan avgi noen gasser som ikke er bra, er det noen som vet noe om dette??
kattungen Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Jeg kjøpte min på Jysk og skjærte til selv (en madrass egnet for sprinkelseng) til vår gamle krybbe. Har ikke hørt noe om farlige gasser. Jeg tenker at det er så strengt i Norge at de ikke solgte slike madrasser beregnet på barnesenger hvis de var farlig? Men kanskje er jeg naiv?
Monique72 Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Bare sørg for å la den stå til lufting en stund før bruk. De kommer jo gjerne pakket inn i plast, så ta av denne. (Kanskje en uke eller noe sånt.)
miakan Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2008 Takk for svar c",) Jeg vil helst ikke tro det er skadelig jeg heller, men en hører jo så mye rart....
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 for en stund siden var det mye snakk om barn som lå på skumgummi og om det hadde noen sammenheng med krybbedød....men så ble det stille i den debatten, så jeg vil tro det ikke er noen sammenheng likavel. finnes det noe alternativ da? er liksom litt i overkant å spesialbestille fjærmadrass fra jensen til vuggen.... da vi kjøpte sprinkelseng til storebroren her, så var det skumgummimadrass som fulgte med. de er jo ment å kunne brukes fra fødselen av....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå