Gå til innhold

vondt i korsryggen


førsteman

Anbefalte innlegg

er det flere her med vondt i korsryggen?

jeg er 12+6 i dag og har så utrolig vondt i korsryggen, begynner å lure på om det er noe med bekkenet?

skal til legen i morra å sjekke da:)

vet ikke helt om jeg kan jobbe videre hvis det fortsetter sånn, jeg jobber jo i barnehage så er litt tungt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du

Jeg er 13 + 3 og har det på samme måte. Sitter mye på jobben min og det skaper trykk på halebeinet. Jeg tror det er viktig å lytte til kroppen og ikke presse seg for mye. Jeg skal til legen på onsdag og håper på å få aktiv sykemelding eller noe i den duren slik at jeg kan være litt mer fleksibel i forhold til jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes lurt ut:) er det noe man spør om? hvordan fungerer en aktiv sykmelding?

tenkte litt på å høre om en dag i uka eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!! akkurat som å høre meg! Har også vondt i korsryggen og noen ganger får jeg en slags "knekk" hvis dere skjønner!?? Jobber også i barnehage!! hmm, lurer på hva dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er 12+1 i dag, og har også begynt å kjenne korsryggen til tider. Jeg jobber på en ganske fysisk krevende arb.plass med mange tunge løft bla (noe jeg vet jeg må være forsiktig med.) Jeg håper ikke ryggen blir værre, men om den blir det, hvordan fungerer aktiv sykmelding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til denne problemstillinga, ja... Har også en relativt fysisk krevende jobb, og redninga mi ble redusert arbeidstid. Får gå kl 14 hver dag- FOR Å TRENE... Dette har hjulpet meg masse! En halvtimes tid på ellipsemaskinen om dagen + styrketrening på mage/ rygg har gjort underverker:) Er i superfin form- og har veldig god samvitighet! Undersøk på jobben din om de har samarbeid med jordmor/ fysioterapeut... Jobber i komunen, hvor vi har tilgang til begge deler- og de er der for å tilrettelegge arbeidshverdagen for gravide. Supert!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv litt vondt nederst i ryggen og har vært til kiropraktor. Han sier det er bekkenlåsning, det er visst ganske vanlig tidlig i svangerskapet. Bekkenløsning kommer ofte senere. Låsning er heldigvis mye enklere å behandle. Det kan være greit å sjekke om det er løsnining eller låsning.

 

Ved aktiv sykemelding jobber man etter hvor mye man orker. Gradert sykemelding er også et alternativ, da jobber man en viss prosent. Snakk med lengen.

 

Det som gjør vondt i bekken og rygg bør man unngå som gravid, det kan gjøre vondt verre. Lett og riktig trening kan ofte hjelpe, men da kan det være godt med litt veiledning av noen som kan.

Lykke til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det akkurat på samme vis! hadde det forrige svangerskap og. da var det korsryggen som plaget meg siste 5mnd, og ryggen var vel egentlig det vondeste under fødselen også faktisk.

 

jeg jobber også i bhg, og syns det er tungt. jobber normalt 80%, men vært sykmeldt 20%pga kvalme og tretthet. nå er det ryggen som er værst. orker bare stå max 10 min av gangen... :( skal til legen i morra, vurderer å sykmelde meg en dag til i uka, bare jobbe 40%, men føler liksom det er så pinglete! hoff, vet ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vondt i korsryggen... Og jobber i barnehage!

Merker ikke noe til det når eg er i aktivitet, og det er eg mesteparten av arbeidsdagen. Men merker det når eg kommer hjem og slapper av!

Sitter eg litt for lenge i ro, så er det omtrent som om det låser seg nedi ryggen. Og det gjør vondt! Kan også til tider få litt mer akutte smerter viss eg snur meg brått eller bøyer meg litt feil... Men det verste er smertene eg får når eg har komt hjem og prøver å slappe av... Går som ei gammel kjerring på 98 år... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg jobber også i barnehage på småbarnsavdeling, så det blir en del løft i løpet av dagen. Kjenner at jeg er sliten og øm i korsryggen på slutten av dagen (er nå 11+2). Var hos legen i dag, og hun sa at hormonene kunne ha skylden, ettersom leddene i bekkenet og ryggen blir mykere/slakkere. vi måtte følge det opp fremover for å se om det ble verre. Det verste en kunne gjøre om ryggen er vond, er å gå mye i trapper og å stå på en fot.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber også i barnehage, 3-6 år. kjenner det i korsryggen ja! det er smerter som gjerner er der også i helgene. Er veldig bevisst på å ikke bære på ungene, men noe løft i løpet av en dag blir det...

bare pass på ryggene deres, jenter! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...