Gå til innhold

jeg trenger hjelp med min 1åring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er blitt ett mareritt ! jeg er aleine med han... han griner hele tiden skal bli koset med hele tiden griner når jeg går ut av et rom /snakker i tlf frokost er et mareritt da han ikke er noe flink å spise brødmat og grøt nekter han å spise hvis ikke han har noe å leke med.kaster seg i bakken når han ikke får viljen sin og ikke minst leggingen har alltid vert flink å legge seg men nå (etter han har vert syk ) er alt ødelagt han griner og griner tilslutt gir jeg opp og går inn og holder og koser med han til han lukker øynene, det er akkurat som alt jeg har jobbet med det siste året bare har forsvunnet...vet ikke hva jeg skal gjøre. trenger gode råd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med helsesøster som sikkert kjenner deg og gutten litt. En god helsesøster burde kunne litt om dette med søvn og legging.

Jeg har lest og sett følgende i praksis:

Når det gjelder legging, kan du starte med å sitte ved sengen slik at han ser deg. Men du skal ikke ha kontakt med ham. Ikke se ham inn i øynene heller. Hver kveld flytter du deg litt lenger vekk fra sengen. Hvis han står og hyler og kaster ting ut av sengen, responderer du ved å legge han ned i sengen igjen uten prat/kos eller øyenkontakt og setter deg tilbake på plassen din igjen. Du skal til slutt ende opp på utsiden av døren, kanskje tom med døren på gløtt. Han vil dermed etterhvert forstå at du er der, men at nå er det natten og du mener alvor og han skal dermed falle til ro. Denne metoden skal ikke vare særlig mer enn 5-6 kvelder før du helt og holdent kan slutte med det.

Lykke til uansett hva du gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...