Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte er det vanskelig å få noen til å rekke opp hånden og si ja til å ta et verv i barnehagen. Det kan det være mange grunner til. Ofte skyldes det at spørsmålet kommer litt bardus på og folk er sjenerte, ikke vil stikke seg frem, ikke helt vet hva det innebærer ol.

Jeg har tenkt å foreslå for vår barnehage at de i brukbar tid før neste valg sender ut en mail til alle foreldrene der de skriver litt om hva de ulike vervene innebærer. Deretter bør alle som ikke vil ha verv gi beskjed om det. De som ikke har sakt noe blir da valgbare.

På den måten blir det kansje mulig å få med noen av dem som er litt sjenerte og redde for å stikke seg frem.

Høres det fornuftig ut, eller er det bare tåplig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hørtes ikke dumt ut det da:)

finnes mange flinke foreldre som rett og slett ikke tørr si noe (har vært på møter der de "sjenerte" har prøvd å sagt noe, men blir snakket imot av de som ikke er redd for å si noe.. å da melder de seg jo ikke inn i verv..)

jeg er ikke redd for å si det jeg mener, her er det praktiske grunner til at jeg ikke melder meg inn..:)

Skrevet

Ingen andre som har meninger eller forslag til bedre løsninger?

Skrevet

Jeg hadde nok ikke tenkt på å stille til valg fordi jeg er litt sjenert og ikke typen til å stikke meg frem. Men da jeg blr spurt direkte, med mulighet for å tenke meg om og en forklaring av hva vervet innbar av tid og oppgaver, så svarte jeg ja. Tror det er en lur taktikk å ha en valgkomité som på forhånd spør foreldre som virker som potensielle kandidater.

Tror det kan være litt styr hvis alle som ikke vil ha verv skal måtte reservere seg.

Skrevet

Verdt et forsøk, men tenker at de som ikke gir beskjed da bør bli oppringt og foreslått av valgkomiteen til et spesifikt verv før det skal stemmes i barnahegen så det ikke blir så mye styr der og da.

Sparer dem som syns slike samtaler er vanskelige også, da slipper de å forsvare seg.

Skrevet

Problemet hos oss er vel egentlig at det ikke finnes noen valgkommite. Det var derfor jeg tenkte at dette muligens var en løsning. En annen mulighet er jo at det gammle styret har som oppgave å finne forslag til et nytt, og så kan heller andre forslag komme på foreldremøte. Er det bedre?

Skrevet

En kjempegod i de å sende ut informasjonsmail med infor om de forskjellige vervene. Men å måtte resververe seg mot valg vet jeg ikke helt hva jeg synes om. Kanskje det løser seg av seg selv med informasjonsmailen og at nok folk da melder seg?!

Skrevet

Høres ut som en god ide. Jeg hadde ihvertfall satt pris på å vite litt om et verv før jeg melder meg som frivillig.

Tror ikke det er så lurt at folk må gi beskjed hvis de IKKE ønsker det. Det er mange foreldre som glemmer eller ikke gidder å gi beskjed...det er ikke de du vil ha i et verv. Husk at det er frivillig og ingen kan tvinges.

Ergo, veldig fornuftig med informasjon på forhånd. Kanskje med en beskjed om at de som muligens kunne vært interessert skulle gi tilbakemelding. Det er lettere å si ja til noe personlig enn forrann 20-30 andre voksne i samme rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...