Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Han er snart 1 år. Han har vært forkjøla i godt over en uke nå. Fryktelig tett i nesa, å det renner grønt snørr hele tiden. Han får jeksler, så jeg vet at det kan være pga. det. Men selv om han har blitt forkjøla pga. tenner før, så har det ikke sitti så lenge/vært så ille.. Han spiser litt dårlig. Men han er i fin form ellers. Sutrer litt mer, sover litt mindre. Men han har ikke hatt noe feber. Men nå har han fått nesedråper 1-2 ganger til dagen (før han skal sove) i 10 dager. Så nå skal han ikke ha mer nesedråper.. Ellers har vi brukt saltvann for å rense opp, men det hjelper ikke stort. Å det renner mest når han leker. Men han blir så tett når han skal sove. Det er frisk luft på soverommet. Har prøvd å heve sengen. Men er det noe jeg kan gjøre når jeg ikke kan bruke nesedråper lenger? Gruer meg litt til natta kjenner jeg.. I tillegg så skal jeg på jobb, så farmoren hans kommer.. Hu på apoteket sa jeg burde ha et opphold på ca. 1 uke..
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Jeg bruker disse saltvanns ampullene. Jeg syns de hjelper, selv om det er litt ekkelt for h*n. De kan du bruke så ofte du bare vil og forskning viser at det reduserer penicillinbrk.
tvilling73, 05/07 Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Grønt snørr og jeksler henger ikke sammen! Har du vært til lege med han, at han kan ha øre -hals -bihulebetennelse i tillegg? Jeg har benytta meg av å gi nesespray når vår har vært syk, passet på å gi så ofte som mulig for å lette på trykket, altså 4 ganger dagen. Min mann er i nordsjøen og han fortalte her en dag at flere kollegaer var så tette i nesen og hadde gått til sykepleieren for å få nesespray. Han ville ikke gi de det før de hadde gått på saltvannsspray ett par dager.. Og alle anbefaler nå at en tar saltvann før rhinox. Minsten på 5 mnd har vært utrolig mye tett i nesen, ser nå at hun hyler på rhinox men ikke på saltvannssprayen. Har holdt meg kun til den denne gang siden hun er så liten. Senga står forresten alltid heva hos oss, både hos 2 åringen og minsten. 10 cm. Tenkte siden han er i fin form men spiser mindre enn vanlig kan det være halsbetennelse.
*Smiley* Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Har du prøvd nesesuger?Funka bra her ihvertfall. Den tar snørra;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå