Gå til innhold

Jeg er snart ferdig med småbarn jeg... snufs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstejenta i huset blir to til sommeren, og er i ferd med å hoppe ut av bleia. Ho drikker av glass (selvsagt...) og løper rundt som bare rakker'n. Selv om alt er utrolig morsomt er det litt trist. Slutt med bleiekjøp, smokkekjøp, vogner... Bare bilseter igjen jo. Noen flere som føler en slags "sorg" med at barna blir "store"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min minste er tre år om tre uker, og jeg kjenner også at det er litt vemodig. Eldste går i andre klasse, og mellomste begynner på skolen om et år...

Skrevet

Jeg må si meg enig med deg. Har ei jente som blir 1 år om 3 dager og en jente på 3,5 år. Har vel bestemt oss at det ikke blir flere barn på oss. (ikke 100% da). Syntes det er kjempetrist at de vokser så fort. Men...moro å se de utvikle seg da, og alle aldre har sin sjarm.

Tenke positivt også...

Skrevet

Har samme følelse.... Jeg har en gutt fra et tidligere forhold og to jenter sammen med sambo. Vi har bestemt oss for at det holder nå - av flere grunner. Eldste har en del å stri med...det siste han har fått av diagnose er diabetes, mellomste har diabetes mens minste er frisk.

I tillegg så blir barna bare større og større... første var 3 kg da han ble født, mellomste var 4,4...minste var 4,7.... så vi tør ikke få flere av den grunn... OGså fikk jeg bekkenløsning sist slik at jeg måtte ha krykker i tre uker...

Også ønsker vi å følge opp alle ordentlig nå... og det er jo allerede en del ekstra med eldste...

Vi har heller ikke vært så mye kjærester uten barn, så vi ønsker å få tid til oss selv etterhvert...

Men det er veeeeeeeeeeldig vemodig å tenke på at vi ikke skal ha flere (skal aldri si aldri), i alle fall ikke planlagte flere.... Minsta er 8 mnd, men er jo forsåvidt ikke så mye baby lenger hun eller.. Sitter selv og leker selv.... Vi koser masse med henne da, og hun blir nok litt bortskjemt ettersom hun er minst og sist...

Håper vi får en del tante og onkelbarn etterhvert som vi kan låne da, slik at babysuget kan blii tilfredsstilt innimellom..

Skrevet

Mellomste har astma....skulle det være.... trykker litt fort... :)

Skrevet

Minste her ble nettopp 2 år så jeg skjønner hva du mener. Syns og det er vemodig samtidig som det er deilig og. Slippe å koke flasker, gi grøt, de liker ikke noe, hva skal man ha med av mat når man skal ut?, syns det er eeilig å slippe alt det.

Savner å ha en baby (mindre enn 3 måneder) men kan ikke si at jeg savner tilvenning av mat, drikke o.l.

Skrevet

Jeg syns det er deilig at minsten er 2,5 år nå. Savner ikke baby i det hele tatt! :o)

Skrevet

Det er jeg også snart.... Har en gutt på 4 og minstemann er allerede 1 år og 4 måneder. Tiden bare flyr, og det er så trist at gutta blir store så fort.... Syns ikke det er lenge siden jeg satt halve natten inne på sidene her med alle mulige slags problemer og utfordringer som fulgte med førstemann...

Vi har ikke planer om å få flere, men det kribler godt i eggstokkene når jeg treffer på små bebiser... Sukk!

Men, hver alder har sin sjarm, og gutta mine er heldigvis friske og raske! :)

Skrevet

Uff.. Er i samme båt..

Eldste fyller 3 år om 8 dager og minste fyller 2 år om 1 mnd og 9 dager.. Tiden har flydd helt fra meg..

Skrevet

Her er det også snart slutt på småbarnstiden. Eldste er 4, minsten blir 3 om 4 uker....

Heldigvis bruker minsten bleier enda, og liker godt å sitte i vogna, så litt småbarn blir det en stund til....men det kan jo fort snu :/

Definitivt en "sorg", er noe spesielt med de små, men det er jo alltid en sjarm, samme hvilken alder!!

(men lurer på om jeg må finne på å prøve på en bebis til snart jah...hihi..)

Skrevet

Nei, heller motsatt.

Mine er snart 3,5 år og 15 mnd og jeg savner ikke babytiden. Gleder meg til å hive ut vogn, slutte helt med bleier, slutte med dagsøvn etc,

Skrevet

Hehe, har en 2-åring og en nyfødt...og jeg kan ikke si at jeg har savnet denne nyfødt-tiden...Gleder meg bare til minste blir større jeg:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...