Gå til innhold

Ang.flytting og barns som må bytte skole/barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal nå prøve å selge huset vårt og finne et annet i kommunen. problemet er bare at i vårt kommune er det vel i snitt 15 boliger til salgs i året( ca 5 ute til salgs om gangen).. i det vi prøver oss på nabokommunen blir ting enklere.

men jeg har ikke lyst til å bytte skole eller barnehage på ungene. Jeg personlig er av den oppfatning at det beste nettverket får man hvis man bor stabilt..

Hvordan har dere løst det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dattra mi gikk i barnehage på hjemstedet vårt, og så fikk jeg jobb i andre enden av landet (flyttet laaangt:P). Hun begynte på barnehage her, og stortrives. Har hatt det topp fra første dag, fått flere venninner også. Men vi flytter "hjem" igjen i sommerferien da... og det er litt trist pga at hun trives så godt. Hadde det ikke 100% bra i den gamle barnehagen, men var bedre da vi flyttet, så vi håper det blir bra nå:)

Men, i alle fall: flytting var ikke noe problem. Gledet seg til å prøve seg i ny barnhage, og å bli kjent med de andre. Har også fått venner som hun er sammen med på fritiden. Tilpasset seg veldig godt, og det tror jeg unger flest gjør. for noen kan det å bytte barnehage/skole være vanskelig, det tror jeg, men vi har bare god erfaring med dette:)

Skrevet

Glemte å si at vi jobbet veldig med å motivere henne før flyttinga. Snakket positivt om det, fant frem bilder av barnehagen hun skulle begynne i på nettet, slik at hun fikk se hvordan det var. Leste barnebøker for henne som handlet om flytting, begynne i barnehage osv. Og det koblet hun opp mot sin egen situasjon på egen hånd, "når vi flytter kan det hende jeg og får ei ny bestevenninne slik jenta i boka" sa hun feks etter vi hadde lest ei barnebok. Er ikke sikkert alt det vi gjorde på forhånd hadde noe å si, men jeg tror det hjalp litt på å la henne forstå hva flyttingen innebar. Var ikke fylt 4 år da vi begynte å planlegge flyttingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...