Gå til innhold

noen sykepleiere eller helepersonell her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er ikke et avgjørende svar for meg men vil bare høre hva dere tror...

for 2 uker siden ble jjeg operert i håndleddet pga 2 leddbånd som røyk,de satt inn 2 metall pinner inni der, var veldig smertefullt i de første dagene etter at jeg kom hjem men ga seg etterhvert.

men nå har det kommet tilbake men enda verre, er gipset til over albuen så får ikke sett åssen det ser ut, men det stikker og drar akkurat som noen skjerer i håndleddet, ved noen bevegelser stikker det skikkelig til og så føles det ut som det er noe som renner inni der.. fryktlig vondt å bevege tommelen den er helt stiv og øm, det pulserer fryktlig under gipsen ved håndleddet og får en sånn brennende følelse.. alt dette er fryktlig vondt! nobligan som smertestillende hjelper ikke.. er i grei form men føler meg ganske slapp, er dette grunn til å kontakte lege eller er dette noe som er normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt grunn til å få det sjekka ja..

Ring lege og få akutthenv til Rtg...

Skrevet

Enig med *ale*, ring lege.

Skrevet

ringte opp til avdelingen jeg lå på og fikk bare beskjed om å kontakte fastlegen, men hun ¨får jo ikke gjort noe, hun kan jo ikke se noe alikevell pga gipsen..

Skrevet

Fastlegen kan vurdere om det er infeksjon eller ikkje. Gje deg foreløpig antibiotika og henvise deg vidare til røntgen om nødvendig.

Skrevet

Derfro du må i rtg, de ser gjennom gipsen ;)

Skrevet

Jepp, jobber med dette jeg. Du må ta kontakt med fastlegen din. Få en akutt time. Gipsen må åpnes opp for å sjekke at du ikke har fått infeksjon. Hvis ikke det er infeksjon må du uansett ta en rtg. Du kan ikke ringe rett opp til avdelingen siden de får flere sånne telefoner per dag og ikke har mulighet å hjelpe alle "feil vei" liksom. Du kan prøve på en frekkis.....du kan ringe vekseln på sykehuset og be dem ringe opp han som har operert deg. Hvis du får snakke med ham kan han ta deg in direkt til akuttpoliklinikk eller avd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...