Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Vi er begge så sinsykt baby syk, men vi er begge studenter (jeg har akkurat begynt på siste året). Det er vel ikke noe støtte å få viss jeg bor sammen med barnefaren?
maria isabell Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 bli gravid,ta fødselen i sommerferien og søk deg videre på studier,da får du penger det året du er hjemme:) ikke dyrt med babyer,det er dyrt når de blir eldre:) ellers er det lite støtte ja:)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Sjekk lanekassen.no. Der er det kalkulatorer for å beregne stønad. Du har krav på fødselsstipend om man får barn en viss tid etter å ha avsluttet studiene. Dette får du uansett om du bor sammen med barnefar eller ikke. Hvis du venter har du enten kun krav på engangsstønad, eller så må du tjene opp rett til fødselspenger.
Tøydukka Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Så det var nevnt over, men vil pressisere det slik at du ikke går i noen feller. Lånekassen tar bare ansvar for deg så lenge du er registrert student. Det vis si at du MÅ søke deg inn på et årskurs eller lignende etter du har endt studiene, og følge opp studiene fram til fødselspermisjon. Er du gravid/har planer om å bli det og IKKE søker deg inn på noe, får du bare som svar at du er ikke student lenger (dette gjelder også om du føder så tidlig som august, hvis jeg har forstått det rett). Her kan du lese alle detaljene, og les det nøye (min erfaring er at ikke engang de som "skal kunne det" har skikkelig oversikt over detaljene): http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx Og legger til en liten ting til slutt. Det vil nok ta litt tid etter at du er kommet ut i jobb før du føler at det "passer" å ta fødselspermisjon, så du kan likegjerne hoppe i det med en gang, så lenge alt det andre ligger til rette;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå