Smånetta 14.mai Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har født før og regnes fo etterbyrdsbløder. Altså voldsomme blødnger. Dette har jeg ikke selv erfart om stemmer da jeg har en massiv familiær disposisjon for nettopp dette. (Både tanta mi og oldemoren strøk nesten med og mormor og mamma harvært innlagt etter fødsel.) Jeg nevnte dette for jordmor sist jeg var gravid og det ble markert i journalen. Da fikk jeg en sprøyte for at livmoren skulle trekke seg sammen raskere og blødning skulle kontrolleres. Allikvel blødde jeg mer enn vanlig mens i tre uker og var ikke ferdig med renselsen før etter seks, syv uker. Da jeg bodde i utlandet sist lurer jeg på om noen har det slik og hvilken oppfølging man får i Norge? Jeg skal huske på å si fra på neste kontroll, men hva er deres erfaring?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har ikke erfaring fra det, men min jordmor snakket om en sprøyte som heter Petidin som inneholder hormonet oxytocin, som de setter der det er stor blødning. Det er praksis på Ullevål iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå