Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Hei! Jeg vurderer å gå ned i 80% stilling en periode, men lurer på hvordan dette påvirker en evt. ny fødselspermisjon med barn nr. 2. Hørte noen sa at når man søker omsorgspermisjon beholder man rettighetene i full stilling, og om man blir gravid og skal ha ny fødselspermisjon får man permisjonspenger ut fra 100% stilling. Noen som vet om dette stemmer? Hvor finner jeg evt. mer informasjon om dette?
venter bolle nr 2 Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 da må du sikkert høre med NAV tenker jeg... men da anbefaler jeg å dra ned for et møte, og ikke pr tfl.. hilsen ei med dårlig erfaring med NAV pr tlf..
Tipp topp Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Du får permisjonspenger ut i fra den stillingsprosenten du har før du går ut i permisjon. så du kan jobbe 80% en stund, men må ha gått opp til 100% før du går ut i permosjon.
Tiriltutta Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Les her: http://www.nav.no/page?id=328 Her står det bl.a: "For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak." Så jeg ville nok tatt kontakt med NAV og snakket med de i og med at de gjør en egen vurdering i hver enkelt sak...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Hva er omsorgspenger? Hvorfor får man det? .....Dumt spmål kanskje=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå