Gå til innhold

Å velge forlover..... råd trenges virkelig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal gifte meg om et år, og det ligger jo i luften at forlover snart bør velges. Jeg har to stykker jeg vurderer, men det hele er så komplisert.... Venninne 1 har jeg kjent fra jeg var 6 år. vi har vært igjennom tykt og tynt, og alltid vært veldig tette, selv når vi ikke har hatt kontakt har vi kunnet kommunisere (ja jeg vet det høres rart ut men dog)Da vi var små lovde vi hverandre at vi skulle være hverabdres forlovere.. skikkelig klishe, men men.... Vi har hatt to kraftige brudd som venner de siste tre årene. en gang varte det 6 måneder, og andre gangen varte det 1 år... vi fikk sist kontakt igjen nå i februar. grunnen til at vi brøt var fordi jeg ikke kunne stole på henne, hun tenkte litt for lite på følelsene mine, og det hele var ganske vondt. må nevnes at hun gikk gravid på dette tidspunktet. men nå sier hun at hun har forandret seg, og det virker slik også, men jeg vet jo ikke.... har jo ikke hatt kontakt så lenge.

venninne 2 er ei jeg har kjent fra jeg gikk på ungdomsskolen. vi har alltid vært venner igrunnen, noen ganger tette venner, noen ganger møttes vi bare nå og da. siste året/halvanet har vi møttes ganske ofte, og jeg er jo veldig glad i henne. hun har aldri stukket meg i ryggen av noen slag, og jeg vet hun vil være her. hun liker ikke venninne nummer 1 så godt, men de fungerer jo sammen uten problem. hun er jo voksen :-)

jeg vet at venninne 1 forventer at jeg spørr henne....

men jeg vet venninne 2 vil bli skuffet hvis jeg velger venninne 1 fremfor henne som alltid har vært der.

jeg vurderer å spørre venninne 2 først, og hvis det viser seg at veninne 1 har endret seg, så kan hun OGSÅ være forlover. (men samboeren min sa at han tror veninne 2 vil føle seg litt som reserve hvis jeg velger nummer 1 i tilegg,,,)

jeg er litt forvirret..........

venninne 1 vil lage i stand noe skikkelig kult, det vet jeg hun er av den gale sorten... venninne 2 er ganske rolig, men er gift selv, så hun vet hva hun skal gjøre... og vil nok stelle istand noe helt annet enn venninne 1... derfor tror jeg de vil fylle hverandre bra ut også....

nei huff... hjelp meg her damer! vil jo ikke skuffe noen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har samme problem foresten så jeg velger i steden søsteren min:) ingen kan bli sinte for det:)

Skrevet

jeg ville satsa på venninne 2. høres ut som at hun er den som alltid stiller opp for deg.

Skrevet

noen blir skuffa uansett. hva med å ta venninne 2 til forlover og finne en annen oppgave til venninne 1 da?

Skrevet

veninne 1 kommer til å bli veeeldig skuffa :-(

jeg valgte veninne 2 som fadder også... ikke venninne 1.....

tenk om det blir mølje av det :-|

Skrevet

hvilken oppgave kan jeg gi venninne 1 da?

Skrevet

hva er hun flink til? er hun interessert i blomster eller musikk, pynting elelr noe sånt? i så fall kan jo hun få ansvaret for noe av det i samråd med deg. kanskje hun kan lage programmene til kirka ( eller hvor dere nå skal være) eller sette sammen sangheftene, lage bordkort eller noe sånt?

Skrevet

Litt utradisjonellt, men hva med begge? Jeg har opplevd å være en av to forlovere. Fungerte godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...