lilleluna7 Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Lille Leonora ble født 28. mars, på termindato :-) Hun var 38010 g, 53 cm og hodeomkrets 34. Vi hadde planlagt hjemmefødsel, og den ble så fin og vellykket som vi hadde håpet på. Hun ble født i sofaen på stua. JM karakteriserte den som en perfekt fødsel! Dette var mitt tredje barn. De to andre er født på sykehus, men hadde begge gangene tanker om hjemmefødsel i bakhodet, og nå ble det til at vi bestemte oss for det. Vi angrer så absolutt ikke. Fødselen gikk raskt. Jordmoren kom kl sju, hadde da 4 cm åpning, vannet gikk kl ni og hun var født 2125 - i sofaen:-) Deilig å slappe av i egne omgivelser, følge vår egen rytme, stelle seg på eget bad! Kunne egentlig ha skrevet mer, men er så i ammetåka og lykkerus at jeg tror jeg tar igjen detaljene senere. Til alle som ikke har født, vil jeg ønske lykke til med den forestående fødselen! Det var like fantastisk å føde denne gangen som de to foregående!
fiskelisken Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Gratulerer!! Høres ut som den perfekte fødsel
Hildemor fra vest Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Heisann..Gratulerer med babisen..Skal si du er tøff..Hadde aldri turd å fø hjemme..Nå har jeg riktig nok keisersnitt med alle mine så det utelukker det selvfølgelig..Kos deg med babyen;-)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Gratulerer så mye!! Så godt å høre om flotte hjemmefødsler! Jeg har også lyst på hjemmefødsel denne gangen, frister veldig, og ikke noe mindre etter å ha lest din historie! Kos deg masse med det lille nurket!
Tante Bassa Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Gratulerer! Hørtes ut som en fin opplevelse :-) (men tror kanskje du har skrevet feil fødselsvekt påsnuppa di...hehe)
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Gratulerer så mye! Det hørtes flott ut, fint at man kan lese slike historier også, ikke bare om de opplevelsene som ikke var så gode. Litt morsomt at din Leonora ble født på min 30-års dag, jeg heter nemlig Nora, og ble født kl. 21.21!
lilleluna7 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2008 Tusen takk damer :-) Ble en tastefeil på vekta,,, Det skal selvfølgelig være 3810 g ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå