4skatter Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg er i uke 34, har hatt falske rier lenge, og har hatt et veldig tyntflytende utflod siden fredag. Det vil si at når jeg beveger meg fort, eller reiser meg opp så renner det bare... Har brukt bare nattbind, og det har vært noen ganger at det bare renner rett gjennom, til truse og bukse! Var i går kveld på føden pga vi trodde det kunne være vannavgang, pga mengden, jeg var klissbløt, men de sa at det var utflod! Så masse??? Jeg synes det virkelig er rart... er jeg helt unormal eller? Har ikke hatt slik "sliming" i mine to andre svangerskap!
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Ikke vet jeg. Men min fødsel startet med at det lekket fostervann. Jeg ble litt bekymret, hadde ikke hatt noe kynnere el noe tegn til at fødsel var i anmarsj. Ringte til føden, og de ba meg se det ann utover dagen. Jeg ringte litt senere, og sa at jeg fremdeles var usikker. Da satt jordmor meg opp på kontrolltime neste dag. Men så ringte hun tilbake etter ti min, og sa at hun ville ha meg inn den kvelden. Jeg kom inn, og hun sjekket bindet mitt, og sa at det var fostervann. De tok ctg og blodprøve(for å sjekke infeksjonsfaren). Ville ikke sjekke åpning på dette tidspunktet. Klokka var 22 da vi dro fra føden, og fikk beskjed om å komme tilbake kl. 01. Vi rakk akkurat hjem før riene satte inn for fullt. Klarte bare å være hjemme i en time, hvorav en halvtime i dusjen. Tok ikke tiden mellom riene en gang, for de var så tette og vonde. Hadde 5 rier på veien til sykehuset, og kjøreturen tok ca.10 min. Hadde 4 cm åpning da jeg ble sjekket, fikk fødestue og etter 4 timer var jentungen ute. Har du vært til sjekk? Har du ringt til føden? Hvis du er bekymret bør de ta deg inn til kontroll, slik at du ikke skal engste deg. Fostervann skal lukte søtlig, og ha litt rosaskjær, så det kan du sjekke på bindet ditt.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 ja, leste visst ikke de siste linjene dine. Du har jo vært til sjekk. Da må du bare stole på dem. De er så vant til å vurdere om det er fostervann el noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå