Gå til innhold

Svigermor kupper fødselsdagen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hrrmmmffp....jeg er så sinna!

Saken er at min svigermor er så ordnopper. Hun kommer ikke bare på besøk,- men planlegger da også dagen i vårt hjem; når og hva vi spiser osv..I utgangspunktet kan jeg tåle det, men da hun i tillegg har planlagt at min fødselsdag skal feires hos de for å lage dobbeltkalas (svigerfar har fødselsdag en dag før meg) og at mine foreldre også blir invitert...ja da blir jeg SINNA! Jeg vil kanskje feire sammen med mine voksne barn også,- og kanskje broren min? Kanskje jeg ikke vil feire? Jeg synes dette er så utrolig frekt å overkjøre meg og mine ønsker på denne måten. Dessuten er det en litt uangripelig handling fra hennes side..... manipulering i "snill pike drakt" er å sette meg i en umulig situasjon. Uansett hva jeg gjør blir det feil.

Huff.

Unskyld utbruddet....men jeg koker....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kok i vei, men ikke kok over... ;-)

Jeg tror det er noen av dem her inne, og vi som vet hva du snakker om, hmmm vel, jeg kan bare si at jeg forstår hvor nær overkokestadiet du er!!!

Det verste er jo når de bruker "jeg vil jo bare hjelpe" som maktmiddel for da har man tapt uansett.

hold ut, jeg heier i bøtter og spann. Det er vel sånn med svigermødrene våre som det er med ungene, at vi må velge våre kamper med omhu, jeg velger mine, og de handler om stakkarslighet her i huset, så må jeg bare svelge de hjelpekamelene.

åhh jeg kjenner at jeg koker litt jeg også nå, håper du får fine gaver da. Jeg får stygge syntetiske klær som er for små ;-) håper du kan le av det i alle fall....

Skrevet

Det er ikke så lett når ting er gjort for å "være snill", da kan man liksom ikke klage heller da. Jeg foreslår to selskap jeg, et hos svigermor som egentig er svigerfars selskap og så et hjemme hos deg som er for deg og på den måten du selv vil ha det. Sender uansett mange klemmer og oppmuntrende tanker.

Skrevet

Uff så irriterende. Ekkel situasjon å bli satt i, dere har kanskje litt forskjellig syn på å feire dagen deres...... Nesten litt dårlig gjort det, selv om det er for å være snill. Da kunne hun jo spurt deg før noe annet....

Håper du har en egen feiring for bare deg uansett. Lykke til!!!

Skrevet

Jeg har kjølnet litt....og tenker vel litt at løsningen med to selskaper blir greia. Hadde jo vært hyggelig å kunne be noen av min familie også...

Egentlig er det vel følelsen av å bli overkjørt som irriterer mest.

Takk for at dere har giddet å lese innlegget mitt, forresten! Godt å bli sett!-også når det gjelder bagatellproblemer....

Skrevet

Av og til så hjelper det bare å få det ut, spesielt når man er midt oppe i det! Godt å få diskutert med noen andre.

Ikke noe morsomt å bli overkjørt. 2 selskaper høres ut som en fin løsning. Jeg ville nok tatt det opp med svigermoren, slik at hun er klar over hvordan du føler det, og at hun kanskje kan begrense seg senere. Det kan jo være greit å si at du denne gangen blir med på å feire sammen med svigerfaren, men at du neste gang ønsker å velge selv hvordan du ønsker å feire bursdagen din.

Vi hadde en slik situasjon i forbindelse med bryllupet vårt. Samboeren til min far er veldig hjelpsom, noe jeg satte stor pris på. Men, da hun sa at hun allerede hadde bedt en venninne om å spille i bryllupet vårt og i tillegg spille taffel under hele middagen så holdt mannen min på å sprekke (og han er ganske sindig av seg). Vi fikk tatt det opp med henne på en pen måte. Dette var vårt bryllup og vi ønsket å gjøre det på vår måte, at vi satte pris på hjelp, men ønsket selv å bestemme hvordan det skulle være. Heldigvis gikk det greit, og vi fikk bryllupet slik vi hadde planlagt.

Ønsker deg lykke til med bursdagsfeiring(er)!

Skrevet

Takk igjen for kommentarer. Har jo roet meg ned nå,- men blir stadig forundret over hvordan noen er i stand til å "tentakle" seg inn i andres liv. Jeg blir nesten helt opprørt over hvordan jeg ville ha reagert hvis noen prøvde seg med taffelmusikk i mitt bryllup!! (Vi velger et smugbryllup i frykt for innblanding!)

Jepp,- nå er fødselsdagen bestemt; her blir det åpent hus med rikelig hjemmalgede vårruller...og vin.....Gleder meg litt nå.

Skrevet

Grattis med bursdag. Deilig med svigermonstre som prøver å overkjøre alle i nærheten.

Vi fikk tilbud vi, da vi giftet oss.....svigermor kunne betale gildet hun.....

Yeah right..... Nei takke meg til. Da betalte vi selv og ingen innblanding fra svigermonsteret.

Hun synes vi hadde sløst med pengene da :o)))

Skrevet

Flott at du tar saken i egne hender Velve:-) Hjelper å bli litt forbannet vet du;-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...