Gå til innhold

Noen med barn som deler rom?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har en treroms og ett barn, jeg vil gjerne ha et til... Men da må de dele rom, noen som har noen erfaringer med det? Jeg tenker at det går jo greit i starten, hvor lenge er det egentlig vanlig å dele rom? Jeg vil helst bo her vi bor nå så lenge som mulig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her deler vi rom alle sammen (liten leilighet, bare ett soverom)

 

Vet om barn som har delt rom både til de er ti og eldre

Skrevet

min niese på 6, og nevø på 5, deler rom, og det virker som at de trives med det! de leker jo masse sammen, uansett!

Skrevet

mine to deler rom..Og det går helt supert...

Skrevet

Vi har soverommene våre fordelt slik at det er to etasjer mellom dem, så vi kommer til å la ungene dele rom foreløbig slik at vi alle kan bo i samme etasje. Rekner med de kommer til å dele fram til skolealder iallefall. Muligens lenger også, men da kommer vi til å lage istand et lekerom i tillegg.

Kusinene mine delte rom til de var 8 og 10 år gamle, husker aldri at det var noe problem eller at noen av dem klagde over det...

Skrevet

Vi har og soverommene i ulike etasjer, og tenker la ungene dele fordi vi vil sove i samme etasje som dem.

 

Men lurer litt på om dette funker like bra når det er ulikt kjønn og litt større aldersforskjell? Her er det fire år mellom, og ulike kjønn.

 

Ser for meg at det kanskje går bra frem til eldstemann er klar for skolestart, da er det vel behov for eget rom??

 

Og så er jeg spent på om minstemann vil vekke den eldste, siden jeg vil flytte babyen ut fra vårt rom før han er 1 år, og kanskje ikke sover rundt enda....

Skrevet

Tenker litt sånn at ungene bare skal sove der, ikke leke så mye der inne, så da har jo ikke kjønn og alder så mye å si egentlig.

Nå har vi to gutter med to år mellom, så sånn sett "passer" det jo bra, men som sagt så tror jeg ikke aldersforskjell og ulikt kjønn er noe problem enda.

Evt. kan jo eldste ha leker og mulighet for venner der, mens minste bare sover der enn så lenge. Eller lage ett av rommene i den andre etasjen til rent lekerom, slik at sove og lekerom er adskilt.

Men enig at når det blir skolestart er nok behovet for eget rom større =)

 

Lurer også litt på det der med om babyen vekker eldstemann...Han er nå ti mnd, og tenker å flytte ham inn til broren til høsten. Da er han 15 mnd, men broren sov ikke natta gjennom før han var 2,5 år og det virker foreløbig som lillebroren følger i samme spor...

Skrevet

jentene mine deler også rom og det skal de få gjøre så lenge det går. har en mulighet til å ta en av stuene til soverom om det trengs, men håper i det lengste å slippe. går helt fint enn så lenge, men i slet litt i begynnelsen da minsta våknet mye om natta blant annet

Skrevet

Mine to gutter på 3 og 4 deler rom og har gjort det siden minsten var rundt 10 mnd. Har delt rom frem til nå fordi vi bare har to soverom, men nå flytter vi i hus snart med flere rom. Har snakket med de om det og de vil fortsette å dele rom, de liker det visst, så da blir det delt soverom og delt lekerom!!! Genialt :)

Skrevet

Minsten blir 1 år på torsdag (wtf??), og i natt la jeg han inn til storesøster på 2 år og 4 mnd. Han sov til klokken 1.30, da gikk jeg inn og tok ham opp for å roe ham, bar ham en runde og la han igjen, ingen problem. Storesøster sov like godt=) Han tar morgen i 6-tiden mens storesøster sover til 8, så da han våknet hentet jeg ham inn til meg, så lå vi der og knovet en stund.

 

Fortsetter det like bra som i natt så blir jeg veldig glad=)

 

Jeg delte forøvrig rom med min søster til etter at vi hadde begynt på skolen. Men da orket hun ikke å bo med meg mer, for jeg rotet så mye, hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...