victomalia Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Jeg er bare litt gæærn på at momsen skal opp på mat og sånt. Det er jo alltid barnefamiliene det går ut over. Det er jo vi som bruker mest på mat og sånt. Vi bruker 10-12000,- i mnd. 4 barn. Jeg merker at jeg betaler mer og mer på de varene jeg vanligvis kjøper. Nå prøver vi jo å spare inn litt og. Jeg er så drittlei den regjeringa. Renta går opp og, mens folk skriker om høyere lønn. Det er en skjev verden vi lever i.
Kjærlighet <3 Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Vi er fire i familien to voksne og to barn. 3 og 2 år. Bruker ca 5000 kroner på alt det som vi handler i matvarebutikker. Skjønner ikke at dere klarer å bruke 10-12000? Mye penger på mat! :-)
aevum Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Regnet det ut her en dag, og vi har brukt i gjennomsnitt 7500,- de siste 4 mnd. Vi er to voksne og 1 barn (og ofte èn ekstra middagsgjest). Inkludert i dette er restaurantbesøk, og regntøy, sokker o.l som vi har kjøpt på Obs nå jeg har handlet mat der. Syntes egentlig vi bruker ganske mye, trodde det var 1-2 tusen mindre... Interessant å høre hva dere andre bruker!?
Tingeling med 2 troll Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Vi er 2 voksne og et barn på 3 år. Vi bruker ca 4000+
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Snålt, akkurat sjekket hva vi bruker i mat. Det ligger på ca 5000-6000 i mnd på mat. To voksne og et barn 2 år. Så nå skal det strammes inn, handle kun 1 dag i uka. Ønsker å bruke ca. 4000 i mnd.
amy_de Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 To voksne og en baby som ikke spiser enda - 4500kr inkludert bleier, shampo, balsam, bind og alt annet vi kjøper i matbutikken.
snart tobarns Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Jeg sjekka forbruket i februar, og da hadde vi brukt 8000,- . Vi er to voksne, en toåring og to tenåringsgutter annenhver uke. synes det var mye...spiser stort sett kneipp og ikke noe overdådig i det hele tatt!
victomalia Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2008 Vet du, det er helt utrolig. Vi har 4 barn, 1 bleiebarn og en nattbleiebarn. Det går ca. 10 liter melk i uka. Spiser mest kneipp. Mye vaskepulver, dopapir osv. som jeg ikke velger billigprodukter av. Har ordentlig middag hver dag. Men prisene har gått opp. Det merkes. Jeg handler 2 ganger i uka og prøver å storhandle når det er tilbud. Jeg klarer innimellom å bruke ca 2000,- i uka, men så kommer plutselig en uke og ødelegger. 10000,- mnd. er nok riktig ja. 2 på skolen med grilldager, bursdager, yoghurt på skolen. Uff, må stramme inn. Skal prøve å handle 1 gang i uka.
Saltlakris Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 Vi bruker ca. 6000,- er to voksne og en tenåring annenhver uke. I tillegg kommer restaurantbesøk osv.
Barnimagen2008 Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 spørs vel kanskje hva som er inngår i mat i mnd? Da tenker jeg alt jeg handler i butikken. Røyker noen?Øl?Barberblader, aviser/ukeblader..? Vi handler ihvertfall på Rema, det desidert lønner seg i lengden, i tillegg handler vi i Sverige, prøver så ofte vi kan, en gang i mnd, noen ganger annen hver mnd. Vi bruker sikkert rundt 10 000 sum sum, 2500 i mnd.(det er mye, men vi lager ordentlig mat hver dag) det lønner seg og handle en gang i uken og tenke over hva man skal spise.Se i skapet hva du har bruke det først. Skal stramme inn litt selv, 1500 kroner i uka burde holde lenge.
indianerjenta Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 Vi overfører 8000 hver månede til "matkontoen".. og pengene hoper seg aldri opp, så da er det vel ganske nøyaktig dette vi bruker. Vi er 2 voksne og 2 barn hittil... vi har fokus på næringsinnhold i steden for pris.
ChellBell - har født! Skrevet 31. mars 2008 #12 Skrevet 31. mars 2008 Vi er to voksne og en tenåring og bruker sikkert 7000-9000 kr mnd.
Smånetta 14.mai Skrevet 31. mars 2008 #13 Skrevet 31. mars 2008 To voksne og et barn. Tipper ca tusen i uka. Nå har vi strammet inn og setter opp ukemeny (litt lettere når mor er hjemme..) Er nede i 700 i uka til alt vi handler i matbutikk. Når vi planlegger sånn, er det lettere å lage billig mat fra bunnen av. Har middag på base av belgfrukter minst en gang i uka, f.eks. Handler inn stort og tar med oss tilbudene når vi er i butikken. Vi kunne sikkert gjort det enda billigere hvis vi kuttet på grønnsaker og frukt, men det kommer ikke på tale. Passer på å handle dopapir og tørkeruller og slikt så billig som mulig. Med tre sensitive huder må jeg bruke penger ting som vaskemiddel. Neutral er det eneste vi tør å bruke. (Sparer til gjengjeld en tuselapp på kortisonkremer...) Har ikke fått med meg dette med momsen på mat, jeg da. Har derimot registrert at bøndenes oppgjør gjorde at matvareprisen steg mer enn den har gjort på veldig mange år. Da var det vel kanskje på tide også?
2010 baby =)? Skrevet 31. mars 2008 #14 Skrevet 31. mars 2008 Vi har ingen barn, er to voksne og bruker 4000-5000 kr i måneden på mat! Et veldig veldig godt tips som sparte oss 2000 kr i måneden er å handle en gang i måneden! =) Vi handler hver fredag og lager matplan for hele uka. Utrolig mye lettere å starte med middag når du allerede vet at det er bestemt hva du skal servere! Og handle på Rema 1000 og de billige plassene og så evt dra på Euro Spar for de tingene Rema 1000 ikke har. Sparer så ufattelig masse penger og tid! Jeg bruker 1 time hver fredag på dette og det sparer meg så mye tid og krefter resten av uka!
2 søte små gutter Skrevet 31. mars 2008 #15 Skrevet 31. mars 2008 Uten å ha regnet på det vil jeg tippe vi bruker ca. 7000-8000 i måneden på dagligvarer, 2 voksne og 1 barn. Men vi kjøper ofte litt dyre varer, som karbonadedeig i stedet for kjøttdeig, mye frukt og grønt, pålegg og fisk fra delikatessen, osv. Mat er jo egentlig billig nå i forhold til hvor stor andel folk brukte på mat av lønna si før i tiden, synes ikke vi har noe å klage over jeg.
<3 lykkeliten <3 Skrevet 31. mars 2008 #16 Skrevet 31. mars 2008 Vi er to voksne, tre barn og to katter. Vi bruker ca 8000 kr på mat hver mnd. Vi handler stort sett på Rema og planlegger middager for en uke om gangen. Vi er også så heldig at vi handler litt i Sverige annen hver mnd. Sparer litt på det. Vi prøver å spise sunt, så det går mye frukt og grønt hos oss. I tillegg baker jeg brød selv. Sparer inn litt på det. Hvis man ikke bare spiser kneip da. Synes det er viktig at særlig ungene spiser litt grovt brød og gjerne med div frø i. Vi har foreløpig en bleieunge. Middag spiser vi hver dag og prøver å bruke minst mulig ferdigprodusert, men det er klart vi bruker det av og til. Også kattene da. Di skal jo ha sitt di også.
-prøverpånytt- Skrevet 31. mars 2008 #17 Skrevet 31. mars 2008 Vi er 3 i fam.og vi handler kunn en gang i uka.Da handler jeg alt vi trenger.Det kommer på ca 1500 kr.Altså et matbudsjett på 6000 kr i mnd og da har vi gode sunne middager hver dag,frukt,melk,juice og godt brød.(kresne på brød,så vi kjøper alltid de dyreste) Tror man bruker mye mer penger på mat om man små handler hele tiden for da tar man som regel med seg varer man strengt tatt ikke har behov for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå