Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kuttet er 4mm dypt, inn i fingern min, på langs vel å merke, ikke tvers. var på legevvata igår, trodde jo jeg måtte sy, men dem bare stripset den. gjør jo vondt som fy, men fingern er ikke hoven, har normal størrelse.

har ikke blødd eller væsket fra såret heller.

men det kjennes som fingern sover, og nå tok jeg av bandasjeplastret, og der jeg ikke klarer å bøye ytterste ledd.. tror ikke det er stripsene som holder der, for kuttet er over bøyen på innerste ledd... hmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer du ikke bøye fingeren din? Hvilken finger er det?

Dette må du følge med på - for av egen erfaring vet jeg at legevakt ikke er det beste stedet for fingersår...

Hvis du ikke får bøyd fingeren, kan du ha skadet bøyesenen. Er det for vondt til å bøye? Eller går det ikke??

Skrevet

Hva sa legen om det da? at du ikke har følelse, mener jeg...

Høres rart ut. Men nerver kan vokse sammen igjen, så det kan hende det går seg helt greit til.

Bra at du trener litt på bøying - for hvis du ikke bruker den, stivner den fort - og da er det vanskelig å få den funksjonell igjen.

Særlig siden det er pekefinger bør du følge godt med.

Jeg har lært at det bare er kirurger som har god nok kompetanse til å følge opp fingerskader - ikke legevaktsleger!

Har selv en skadet finger som ikke blir bra, etter at legevakten ikke gjorde en god nok jobb - så derfor er jeg litt på hugget her.

Min finger er nå stiv og ubrukelig, men det er heldigvis ikke pekefingeren, da =)

Skrevet

Kjenner du det hvis du setter en nål mot huden rundt omkring?

Jeg liker ikke den dovningen/prikkingen - ikke hvis det er hele fingeren. Det er normalt at det er slik rundt kuttet, vil jeg tro - men ikke hele fingeren!

Følg godt med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...