Gå til innhold

Er ALLE flinke til å trille tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jeg som ikke er flink å komme meg ut på trilletur?

Tør ikke si hvor sjelden vi triller tur..

(Trilleturer på kjøpesenteret regner jeg ikke som turer, for de som gjør det. Tror babyen min sover like godt, om ikke bedre, i vogna si i stua vår enn på et kjøpesenter eller på en kafé..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Triller tur hver eneste dag - uansett vær. Mest fordi vi har hund, som må ha tur. Er ikke sikkert jeg hadde gått ut i øs pøs regnvær og is på veien hvis ikke bikkja hadde vært her nei.

Skrevet

Triller et par timer hver dag, ja, men ikke fordi jeg er så flink... Triller for å få fred. :-) Min sover desverre ikke like godt i stua. I butikker og kjøpesentere våknet han med en gang, så det er meningsløst. Triller ute i frisk luft helst på brostein eller grus! ;-)

Skrevet

Jeg triller en times tur hver eneste dag.. Sier ikke at det er favorittsyssel nr 1, men jeg får så dårlig samvittighet om lille-snupp ligger inne hele dagen. Og så trenger jeg å få mosjonert litt babyfat:)

Skrevet

Jeg kan ikke svare for alle andre, men jeg er i hvert fall flink til å gå tur! Vi triller tur hver eneste dag, med mindre jeg eller vesla er syke. Jeg er av den rastløse, noe treningsnarkomane typen, så jeg blir småsprø hvis ikke jeg får beveget meg! ;)

Skrevet

Nei, jeg er ikke av den enkle grunn at mini ikke liker å sitte i vognen så lenge om gangen. Trillet masse tur med eldstemann som elsket å sitte i vogn.

Skrevet

Ja vi trillar kvar dag, med mindre eg er sjuk, eller ho er sjuk, e.l.

Nokre dagar har eg berre tid til ein liten tur rundt kvartalet sånn at ho sovnar, men då søv ho ute medan eg får gjort noko husarbeid.

At ho får sove ute i friskluft er vikteg synest eg, om eg trillar eller om vogna står stille når ho søv eg eigentleg det samme. sålenge ho får friskluft :)

Skrevet

Jeg skal ut å trille mye. Nå begynner det å bli tid for det også. Fødte for 6 uker siden og føler at bekkenet nå er ganske stabilt igjen så jeg kan bevege meg ut på lengre turer enn 30 min gange. Gleder meg, elsker å bevege meg. Disse dagene/ukene har vært (ja, for ikke å snakke om store deler av svangerskapet også...) slitsomme sånn sett.

Hurra!

Skrevet

Og så kommer alle flinkisene for å fortelle hvor flinke de er..

Skrevet

Ja, vi "tiller" hver dag. Velger å kalle det gå tur jeg da. For jeg går 1-2 timer rask gange med vogn og hund hver dag. Det er kjempefin trening. Men sånn "tille-tur" i sakte tempo gidder jeg ikke....her går vi så svetten siler og svangerskapskilo blir borte ;o)

Skrevet

Jeg synes det er en frihet å trille jeg! Er så mange timer hvor jeg føler meg som en fange i eget hjem, ikke treffer jeg så mange heller om dagen, så da er det å gå på trilletur herlig:)

går minst en time om dagen, går jeg to ser jeg at den lille sover lengre på natten! Har også litt ekstra vekt å bli kvitt.. Så er en vinn vinn greie for meg:)

Skrevet

Jeg triller nesten aldri. Mest fordi jeg syns det er driiiiiiiiitkjedelig. Men jeg er jo på kjøpesenter et par ganger i uka, regner ikke det som trilling (trilling innebærer vel frisk luft;)

Gutten min sover sjelden ute også. Mest fordi det er så mye styr med å ta på klær og jeg er jo aldri helt 100% sikker på om han sovner på 5 minutter, og da syns jeg det blir kaldt og bortkastet tid hvis det tar lenger tid før innsoving. Han sover like godt inne i stua. Ingen som får meg til å mene noe annet, for sånn er det bare.

Jeg tauer han jo med meg i butikken og på ting og tang flere ganger i uka, men mange ganger er vi bare hjemme også. Jeg er nok en sløv mor, men når han begynner å gå og til sommern blir alt så meget bedre:)

Det med trilling er vel strengt tatt mest gangnet mor.

Skrevet

Da er vi ihvertfal 2 HI!:-)

Tenker hele tiden på at idag så skal vi gå lang tur!!! Så bare blir det borte for meg. Men han sover ute i vogna si 2-3 ganger dagli da så han får jo frisk luft! Så leker vi inne og koser oss...

Lyst til å komme meg ut idag faktisk..Men ser ut som det kan begynne å regne når som helst, hvor jeg da må ha på regntrekket, hvor da Felix klikker totalt fordi han ikke ser noen ting:-P

Skrevet

Nei,her blir det bare et par ganger i uka.. Må ned trapp osv,og det har jeg ikke vært sterk nok til enda.. Og som noen sa over, bekkenet krangler. Mitt krangler enda og det er 10 uker siden fødsel. Kanskje det blir litt enklere når hele vogna står i boden og det bare er å ta med seg ungen ut,og ikke alt..

Skrevet

Jeg vil ikke være så flink å trille tur, men har valget mellom en sur unge som ikke sover eller trille 2-3 ganger pr dag..så da blir det trilling.

Skrevet

Jeg triller lang tur stort sett hver dag - hvis jeg av en aller annen grunn ikke skulle komme meg ut legger jeg Milla i vognen og setter den på terassen så hun får sove ute - sover bedre da.

Skrevet

Ja jeg triller en gang hver dag bortsett fra de sagene hvor det har vært så mye snø at vi ikke har kommet oss ut:) Det er ikke bare jenta mi som trenger frisk luft, men jeg også synes det er deilig å få beveget seg og gått litt. Blir fort rastløs. Går vel mellom 1-4timer hver dag. De dagene jeg er sliten blir det bare en time i nabolaget og saaaakte gange:) Men ut skal vi uansett:) Var ute å gikk 2 timer i pøsregn i går og det var faktisk veldig deilig! (Og jeg er egentlig ikke av den sporty typen i det heletatt) Men har mye å ta igjen etter å ha måtte holde meg helt i ro i 9mndr:) Var mye dårlig da jeg var gravid så synes det er helt topp å kunne bevege seg igjen. Men synes ikke man skal gå rundt med dårlig samvittighet om man ikke får kommet seg ut hver dag. Men jeg synes det er viktig at både mor og barn får litt frisk luft innimellom! Det viktigste er at mor og barn koser seg og har det bra;)

Skrevet

Her triller jeg ca. 3-5 ganger i måneden. Er ikke glad i å gå tur rett som det er! :) Så nei, jeg er ikke flink!

Skrevet

Går tur 3 -4 ganger i uka.

Det blir ikke hver dag nei.

Skrevet

Triller tur hver eneste dag.Har hund, så jeg må ut å lufte de uansett. Da er vi ute i 1-3 timer.

Skrevet

Jeg triller tur stort sett hver dag. Liker å komme meg litt ut av huset...også er det sånn at tre dager i uka er eldstemann i barnehage, så da må han leveres og hentes. De dagene han er hjemme må han ut og brenne av seg litt energi, hvis ikke klikker både jeg og han ;-) hehe. MInsta sover best i vogna ute, men om jeg ikke gidder/orker å trille legger jeg henne bare i vogna, og da sovner hun og jeg kan sette henne utenfor døra.

Skrevet

Uff, nei, skulle vært myyye flinkere til å trille lange turer, men det blir toppen en gang i uka. Men vi er ute en tur hver dag da, om det er å trille på butikken, på senteret eller på kafe eller besøk. Så vi får ihvertfall litt frisk luft og får kommet oss litt ut, og det er godt for begge. Er vi inne en hel dag, så blir vi grinete begge to her i huset:-)

Skrevet

jepp jenta mi har hvertfall en time tur hver dag og to soveøkter i vogna der jeg triller en runde i gata til hun sovner så går jeg inn og hjelper storebror med lekser.er herligt og får god samvittighet for jenta mi og helsa mi:)i helga er faren på to gode turer med henne hver dag i ca 1.5 til 2 timer turen dvs 4 timer tur så og si uansett vær:)....hun har vært på et lokalt fjell sikkert mer enn de fleste som bor her inne hehe....40 ganger hvertfall,er sti opp,men er tungt så faren tar den turenmed henne,jeg tar veien:)

Skrevet

Tror trilleturer gagner både mor og barn. Vi triller hver eneste gang, noen ganger 2 turer, og en sjelden gang 3 turer.... Vi koser oss :) Ikke nødvendigvis så lange da, og vi tar "mate-ender-pauser", "hilse-på-folk-pauser" og "leke-pauser" o.l.

Skrevet

Triller tur med lille jenta først. Triller så tur med søskenvogn for å hente storebror, for så å gå tur med hund/venninne om kvelden.

Så hører det med til historien at jeg skal ned ti kg før jeg gifter meg i sommer :-)

Jenta mi sover likegodt ute som inne. Synes egentlig at vogen er litt trang - så det er ikke hver dag jeg går så mye men nesten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...