Gå til innhold

MortilkosepluttenSeb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med deg?

Håper du har noen å prate med....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

skal prate med denne psykiatriske overlegen kl 13 nå idag, så får vi se hvordan det går og vi legger opp en plan for ukene fremover :)

kjæresten min påpekte her om dagen at når søsters og pappa begynner å prate om mamma så finner jeg på noe å gjøre, melder meg ut liksom. ikke bevisst, men når han sa det så så jeg at det stemte....

det er på en måte for stort til at jeg tar det inn. overlevelsestaktikk på høyt nivå....

Skrevet

Det er bra å ha noen å prate med, lykke til i dag...

Det er nok riktig som kjæresten din sier, å unnvike praten er å skyve unna det som er vondt. Håper overlegen kan få hull på byllen din, det er vondt å gå med for lenge.

Husker jeg hadde problemer med å puste en stund, vondt i brystet og ble fort sliten. Grunnen var at jeg gråt mye og holdt tingene inne i meg. Mannen min så at jeg hadde skuldrene rett under ørene og bestilte massasje til meg. Når jeg kom dit visste hun at jeg hadde mistet pappa og at jeg trengte avslappning. Hun startet da med å massere skuldrene, halsen og ansiktet, plutselig stoppet hun og sa at dette gikk ikke mer...

Hun startet da på massasje som fikk meg til å slappe av i magen, følelsene og gråten sitter jo der. Jeg ble faktisk et nytt menneske med en gang jeg fikk kontroll på pusten og lærte meg å slappe av.

Husk at du vil møte sorgen en dag allikevel, like greit å hoppe i det. La deg selv få lov til å være lei deg, sette ord på det vonde, være sint, frustrert, gråte osv....

Bruk vennene og familien din for det det er verdt. Fortell om mamman din og dine følelser rundt dette. Fortell det til folk rundt deg begynner å bli lei av pratet ditt, da forteller du det en gang til og så er du i gang med bearbeidelsen.... Venner er der for deg i slike tilfeller:o)

Lykke til i dag og rop på meg om du er sint, lei eller noe annet...

Skrevet

tusen takk HKH!

jeg var hos ei venninne og fikk massasje på fredagen forresten, men jeg bare lot skravla gå og gå og slappet ikke av i det hele tatt...ryggen min er full av muskelknuter og har en muskel som konstant strammer seg under den ene vingen. har vært sånn siden mamma døde..

da jeg var på vei til jobben på tirsdag for å prate med sjefen begynte jeg nesten å hyperventilere og fikk sånn stølhetsfølelse i beina...skjønte fort at jeg måtte komme meg hjem...

håper virkelig at psykiateren kan hjelpe, det er jo jobben hans - så han har sikkert noe triks! legger inn innlegg her senere i dag når jeg kommer derfra :)

Skrevet

Det er viktig å lytte til kroppen din..

Regner med at psykiateren vet hvilke knapper han skal trykke på og at det kan hjelpe deg på veien.

Skrevet

Hvordan gikk det i dag? Om du ikke vil skrive det her kan du sende PM...

Skrevet

....

Bare lurer på om alt er bra med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...