Gå til innhold

fosteret hikker!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er i uke 37 og jenten min hikker ganske mye synes eg. ihvertfall hvis det eg tror eg hikking. hvordan føles det ut for dere andre når deres foster hikker? jeg kjenner det som at nederste del av magen min "hopper" gjentatte og regelmessig i en liten periode. så det er jo naturlig å gå ut ifra at det er hikking. men kan det være noe annet? er det normalt at de hikker nesten daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok hikking. Det er veldig vanlig, spesielt på slutten at de hikker mye. Og alle steder jeg har lest så står det at det bare er et godt tegn og at det betyr at babyen har det bra. Og det skjer fordi den øver seg på å puste eller den drikker fostervann litt for fort.

 

Min hikker 1-3 ganger om dagen og holder på kanskje 10-15 min hver gang. Jeg synes det er kjempe koselig og søtt jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har også hikket daglig leeeenge... er nummer to, og førstemann hikket masse også, så jeg gjenkjente det ganske fort. lurer på om han fortsetter med hikkingen når han har kommet ut også?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min hikker også flere ganger daglig.Synes det er vedlig slitsomt jeg,akkurat som å ha lemus i magen.en sånn plagsom greie..blir litt kvalm av det også innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del hikking her også. Jeg synes det kjennes ut som små spark nederst i magen. Ikke spesielt plagsomt, men det er jo greit at det ikke varer så lenge av gangen.

 

Jeg har også hørt at det er et sunnhetstegn. Dessuten fortsetter de jo gjerne med det når de kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Snakket med jordmor på riksen da jeg var bekymret for lite bevegelse, og hun

sa at hikke er et trivselstegn fordi babyen da viser at den har energi til

å svelge! Greit å vite hvis det blir litt stille ettersom ukene går og babyen

har mindre plass å bevege seg på,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åh...det var godt å høre...min beveger seg lite om dagen men hikker desto mer...hehe...da ligger han kansje der å bare koser seg da jo:)) er 20 dager til termin nå...en smule trangt for han der inne tror jeg!!

 

Jeg har en del kynnere...og om jeg har mange etter hverandre så beg han å hikke når de er over...kansje han da er fornøyd etter en times massasje...hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe ja min lille og hikke nå;) i og me at hode e festa og den lille dunkingå komme nedenfra så e d nok hikking som foregår. Tror d e heilt vanlig at babyene hikke,de drikke jo inn veldig mye av fostervannet. Eg har i hvertfall ikke hørrt at d e noe negativt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...