Gå til innhold

Sove hele natten/brystspreng...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har vært veldig flink å sove på natta siden han var 2-3 uker.

I begynnelsen gikk det greit i forhold til amming, da han sov 3-4 timer før nattmåltid.

Men nå sover han lengre og lengre (7uker), og kan sove i 6-7 timer før han våkner og vil ha mat.

Resultatet er at jeg våkner først- med DE panserpuppene, harde og vonde.

Spesielt den puppen han ikke spiste av før han sovnet for natta...

Så da lurer jeg på hva dere andre gjør når det blir slik...

Står dere opp og pumper litt?

Kan det gå ut over melkeproduksjonen på dagtid? Enda virker det som at alt er som før, men kan det "forverres"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Lurer egentlig på det samme. Er jo heldig fordi jenta mi ikke må ha pupp ofte på natta, men blir veldig sprengt når jeg ikke får amma på lenge. Jeg pumper meg alltid rett før jeg legger meg, men da våkner hun ikke igjen før ofte 5-6timer...har ikke veldig lyst til å stå opp å pumpe midt på natta når jeg endelig kan slappe av... Noen som har tips?

Skrevet

Er i samme situasjon. Gullet mitt er åtte uker, og hun sover hele natta. Idag måtte jeg faktisk vekke henne halv sju for å gi henne mat! Så mine pupper er rimelig sprengt de også!

Jeg spurte min helsesøster om dette gikk ut over produksjonen om dagen, og det sa hun at det gjorde det ikke! Jeg pumper imidlertidig om morgenen, både fordi jeg har spreng i puppene, og fordi jeg må pumpe pga at vi bruker ammeskjold.

Jeg har en elektrisk pumpe som står klar på nattbordet, sammen med vannflaska og rene ammeskjold, så jeg er liksom "forberedt" til morgenen! =) Dette fungerer for oss hvertfall.

Skrevet

Jeg har akkurat samme problem! I natt sov tulla i 8 timer!! puppene var som 2 bowlingkuler og jeg sover dårlig pga all melka... noen som har tips?

Skrevet

Har samme problem!! Må mange ganger pumpe for å unngå brystbetennelse!

Skrevet

Flere med samme problem ser jeg ja...

Vel, jeg får gi det litt tid å se om det går seg til av seg selv.

Har heldigvis ikke hatt brystbetennelse, og brystene blir som "ny" igjen når lillegutt har spist litt- heldigvis!

Skrevet

Må bare si at dette er et veldig forbigående problem etter min erfaring. Tar ikke mange dagene før kroppen skjønner at det ikke er vits å produsere så mye på natta når det ikke skal spises. Vips, ingen spreng lengre...

Skrevet

Det høres supert ut anonym:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...