Blitzy Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Noen som kan fortelle meg når de små kan begynne å få youghurt? Og er det noen begrensing på når de kan få fisk?
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 de sier 1år på både yoghurt og fisk..
Blitzy Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2008 Men du får jo kjøpt middagsglass med fiskeboller fra 8 mnd tror jeg. Og det finns vel også noen glass med frukt og youghurt fra 8 (eller 6?) mnd tror jeg....
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Men nesten helt sikkert at jeg har lest at man kan begynne å gi litt yoghurt når de er seks mnd. Jo, det stemmer, det selges jo banan/yoghurt til 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 d er så små mengder d som er i glassene. Og fiskeboller er ikke ren fisk. Skal du gi barnet fisk, må den være nøye vurdert, helt ren og ben fri. Men de fleste venter til de er rundt året. Youghurt er d melk og mye sukker i, så d anbefales at man venter med. Bittelitt barneyoughurt kan sikkert ikke skade, men den som er i 6 mnd glassene blandet med banan er veldig lite, helt naturel og ikke tilsatt sukker.
Blitzy Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2008 Ja, jeg tenkte jo på naturell, kan jo evt blande med fruktmos.
Krokka og prinsessa Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 tar jeg helt feil, eller står det ikke i boken "mat for spedbarn" at barnet kan få fisk i hjemmelaget babymat fra 6 mnd???
Ezmeralda Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 I boken min "Gyldendals store bok om BARNET" gitt ut i 2007 er det anbefalt meny med hjemmelaget fiskemos fra 4 mnd.
PrøvLykken Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 I boka fra helsestasjonen, er det anbefalt å lage middag av fisk fra 6 mnd, viss det ikke er allergi i familien. Youghurt er snillere for magen enn vanlig melk (syrnet melk), og en kan prøve forsiktigt fra 10 mnd, i følge min helsesøster. Men de sier jo forskjelligt,da...
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Helsesøstra mi sa at når de er 10 mnd kan de begynne å få litt youghurt, men at en bør vente til ungen er 1 år før de får fisk med hensyn til allergi.
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 vi har ftått anbefalt 1 år av hs. min niese har fiske allergi men ingen i familien har hatt det før hun. og det er stor forskjell på de nestle yoghurt glassene og f.eks litago. nestle sine er uten sukker, veldig mild og inneholder lite yoghurt. ville heller gitt de glassene enn naturel yoghurt.. med tanke på allergi. og dette kommer fra en som har melkeallergi selv. skjønner ikke poenget med å dytte i de små sånt så tidlig.. er det fordi man syntes det er morsomt å gi? de vet jo ikke hva det er enda så det er da ikke så farlig å vente. man får så mye fint i barneglass nå om dagen
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #12 Skrevet 31. mars 2008 Sønnen til kusina mi har fått yoghurt hver dag fra han var ca 4 mnd han, men det får ikke min... ..og jeg gidder ikke diskutere med dem hvorfor ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå