gifteklar gravid og kvalm Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 vi skal begynne å spise fisk 2-3 ganger i uka, vi har hatt en periode hvor vi nesten ikke har spist fisk dessverre så nå skal vi begynne igjen, men jeg syns det er så kjedelige oppskrifter på fisk og finner liksom ikke noe som frister, bør være litt variasjon om man skal spis det 3 ganger i uka noen som kan gi meg gode oppskrifter på sunn fiskemat
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Denne har jeg funnet her inne. Deilig fiskeform, kjempe lett! Ingredienser ca. 800 g fiskefilet 3 paprikafrukter; rød, grønn og gul, i terninger 2 pressede hvitløkbåter 1 løk i terninger 1 ts salt og ½ ts pepper 2 ss olivenolje 1 dl matfløte 1 ts maisennamel (blir tykkere saus men jeg bruker det vanligvis ikke) 1 dl (eller mer) revet, vellagret ost Fremgangsmåte Skjær fisken i serveringsstykker og legg dem i en smurt, ildfast form. (jeg drysser alltid litt salt og pepper over her også) Surr løk, paprika og mot slutten hvitløken i olivenolje i et par minutter. Dryss på salt og pepper. Fordel grønnsakene over fisken. Visp sammen fløte og (maisenna), og hell det over fisken i formen. Dryss osten over og sett formen i 200 gr. varm ovn. Tiden er ca. 20 minutter.
Mikkemafian Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Urtebakt laks Hakk opp fersk persille og bland med olje. Ved fisken i blandingen og bak i ovnen på 225 grader i ca 12 minutter. Server med poteter eller potet og avokadosalat 4 porsjoner: 600 gr poteter 1 ss sterk sennep 2 ss eddik 4 ss olje 2 avokado i biter 2 epler i biter Kok potetene, bland sammen eddik, sennep, olje til en dressing Del potetene i biter, vend dem i dressingen, legg i avokado og eple. Dette er en sinnsykt god oppskrift!!!! Jeg fikk et helt nytt syn på laks. Det smakte liksom ikke så mye laks...
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Enkel fiskegryte: Legg gulrøtter, løk, purre, erter eller hva dere liker av grønnsaker i en gryte (i serveringsstykkker) Bruk vann og fiskebuljongterning/-er. Legg fisken i serveringsstykker på toppen på slutten av koketiden.
Neverstill Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 600 g laksefilet 1 ss olivenolje 1 løk 1/2 dl hvitvin 1 1/2 ss frisk oregano 500 g tomater 160 g tørr båndspaghetti 1/2 ts salt 1/2 ts pepper 1. Skjær laksen i terninger og fres dem i olivenolje noen minutter. Sett til side. 2. Finhakk løk og stek den i samme panne til den er gylden. Hell over hvitvin og oregano og la det koke i fem minutter. Senk temperaturen. 3. Ta skallet av tomatene, fjern innmaten og ha i pannen. Kok sausen videre i fire minutter. Smak til med salt og pepper. 4. Kok pasta i lettsaltet vann etter anvisning på pakken. Hell av vannet og fordel båndspaghettien på tallerkener. Legg på laksen, og ha over sausen til slutt. Antall porsjoner 1 p 1,5 p 2 p Kokt pasta 100 g 150 g 200 g Kcal 440 660 880
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå