Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 hei jeg hatt masse liv hele dagen rund fra cirka uke 22. nå er jeg uke 33 og siden lørdagkveld kjenner jeg ingenting. skulle jeg ringe sykehuset??? er litt bekrymret eller er det bare normalt??
april08baby Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Hei. Ja ring sykehuset. Nå er du jo kommet så langt at du skal kjenne liv hver dag. Bedre å få det sjekket. Lykke til videre.
Isa04&Alex08 Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 takk skal gjøre det. er andre barne mitt og jeg heller ikke hatt det med jenta mi....rare greia....
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 Prøv kald saft og masse sjokolade før du ringer. Jeg kjente knapt liv i et døgn, men så inntok jeg store doser sjokolade - da ble det himla liv:) Men føler du at alt er annerledes ved denne graviditeten så bør du nok ringe!
april08baby Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Hei! Tenker litt på deg jeg.. Hvordan går det?
Isa04&Alex08 Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 jeg ringte til sykehuset men jordmora der mente at jeg skulle ikke bekrymrer meg så veldig de fleste ganger er det ingenting bare at baby begynner å har mindrer plass så det kan hender at man kjenner ikke så mye liv.så jeg tror jeg venter til i morgen og dra til jordmor mitt hvis det bli rolig i magen i dag også. takk for at du tenker på meg...;O)
april08baby Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Det var jo godt å høre da. Har du prøvd å spise noe søtt, drikke ett glass kald saft og legge deg ned?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Synes å huske at det er ca på den tiden at babyen er inne i en periode hvor de nesten bare sover. Blir stillere da. Man ville tatt meg en tur til jordmor snarest likevell, bare for å høre hjerteslagene. Det gjorde jeg selv på den tiden min baby sov mye :-).
Isa04&Alex08 Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 ja jeg har legge i går ganske mye bare få å prøver å vekke han opp. sjokolade spiser jeg uansett ;O) men ikke noe hjelp da ... jeg få ta det med ro tror jeg og gå i morgen tidlig til jordmor.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 her e de vanlig atte kjenner du ikkje liv får du komme å sjekke om dei finne hjertelyd..ej ha sprinta ned på nærmaste legekontor..dei he dopler..!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 Jeg hadde også løpt til jordmor eller legevakten. Men vet at legen her på legesenteret, de har ikke utstyr for å høre på fosterlyden etter det jeg har forstått. Ikke meningen å skremme. Du føler vel best selv hva som er riktig å gjøre, men jeg hadde ikke turt å vente med å sjekke. Jeg må kjenne liv hver dag for å føle meg trygg, og også hvis den har blitt mye roligere enn mønsteret, ville jeg ha sjekket det. Min baby har nå blitt mye roligere enn den var før. Påskeaften tingte jeg på føden, og fikk komme. Det var fin fosterlyd, og hun tok også registrering. Alt virket fint, men veldig greit å få sjekket det.
Allerførstegang Skrevet 31. mars 2008 #12 Skrevet 31. mars 2008 Har du kjent noe liv nå??? Legen min sier ta hvis man sitter stille i to timer og ikke kjenner noe liv, bør man ringe jm/lege med en gang. I en travel hverdag kan man jo ikke sitte å kjenne etter hele tida, men om man setter seg ned for å kjenne etter, bør det altså (ifølge min lege) ikke ta mer enn to timer før man kjenner bevegelse der inne... Håper babyen har snudd seg litt eller fått hikke eller sånn... Litt ekkelt å ikke kjenne noe. Du bør jo få komme til jm/lege å få sjekka om dere hører hjertelyden. Better safe than sorry!!
Isa04&Alex08 Skrevet 31. mars 2008 #13 Skrevet 31. mars 2008 hei alle sammen. takk for alle svar. Har drikke en stor boks med juice og datter min har roper til babymagen...hehe Kjennte bra liv igjen cirka en time siden.var veldig lettet må jeg se... Flott at dere har er så snille...takk takk takk
april08baby Skrevet 31. mars 2008 #14 Skrevet 31. mars 2008 Det var godt å høre! :-) Måtte lete frem innlegget ditt for å se hvordan det gikk... Masse lykke til videre!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå