Gå til innhold

6-ukers kontrollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva 6-ukers kontrollen hos legen innebærer? Inkluderer den for eksempel g.u?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gu er ikke lengre obligatorisk. Får det dersom man ønsker det, eller det er på tide med celleprøve etc... eller man skal sette inn spiral.

Min forrige 6-ukers kontroll (hørtes ut som jeg gjorde det ofte nå... man har kun gjort det to ganger før da..hehe), snakket vi kun om hvordan jeg følte meg, hvor langt kroppen var kommet tilbake til "seg selv" igjen og om prevensjon. Var ikke snakk om gu i det hele tatt. Var i tvil om hormonspiral eller minipiller, så jeg fikk resept på begge deler og henvisning til gynekolog (endte med minipiller).

Neste gang vet jeg at jeg skal ha gu på kontrollen, nemlig en god stund siden sist, og trenger å ta celleprøve..

Skrevet

Da jeg var på 6 ukers kontroll, tok legen en kikk (bare på utsiden) for å se at alt hadde grodd fint til. Jeg synes det var tryggt at det ble sjekket.

Skrevet

Da jeg var på 6 ukers kontroll etter forrige fødsel snakket vi litt om selve fødselen, amming og sånn generellt om barseltia. Jeg tok ikke gu fordi jeg ikke hadde noen plager etterpå og da var det ikke nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...