Gå til innhold

Høyt blodtrykk og infarkt i morkaka??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har høyt blodtrykk og opplevd at morkaken har blitt svekket? Har alt for høyt blodtrykk nå og er livredd for at morkaka skal løsne! Fikk blodtrykksdempende tabl, men er livredd... tør ikke å glede meg over noe i dette svangerskapet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde høyt blodtrykk i halvannen måned, og de tre siste ukene gikk jeg hver uke til legen min for skjekk.

Da sjekket han også morkaken for infarkt, og navlestrengen for sirkulasjon. Men han nevnte aldri noe om at det virkelig var en risiko for infarkt, og jeg tenkte bare det var rutine.

Har du blitt fortalt dette ? Hvis du er veldig bekymret skal du ringe til føden og spørre om dette, og evt. be om en ultralyd. det er vondt å ha det sånn.

Skrevet

Jeg hadde ikke høyt blodtrykk i det hele tatt, men 3 uker før termin oppdaget de motstand i navlestrengen og jeg ble satt igang dagen etter.

Morkaken hadde forøvrig 3 infarkter da den kom ut så det var i grevens tid tydeligvis.

Skrevet

Hei.

Eg kan ikkje så mykje om tema, og ikkje har eg opplevd det samme heller. Eg håper dette kan hjelpe litt alikevel: høgt blodtrykk er forbunden med diverse farer, men når eit blodtrykk er godt regulert så reduseres farene samtidig med med trykkreduksjonen! Dette gjelder for blodtrykk i andre sammenhenger, og sannynligvis i forbindelse med dette også. Uansett, dersom du er veldig engstelig og tenker mykje på dette så ta kontakt med lege. Ein lege kan forklare dette godt for deg, og gi deg gode oppfølginger. Informasjon kan ofte redusere frykt =)

Eg håper virkelig du klarer å roe deg ned litt så du får nyte tida litt også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...