Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Min mor fikk for en liten stund siden en diagnose som tilsier at hun bare blir dårligere. Hun er allerede dårlig og kommer seg så vidt rundt med rulator hjemme og med rullestol og hjelp ute. Jeg er i tillegg mor til 2 små barn. Har samboer, men ikke så mye hjelp i han. Vi flyttet for rundt 6 mnd hjem til min for hun trenger en god del hjelp. Det eneste hun ikke trenger hjelp til er å vaske seg. Dette sliter veldig mye på meg. Jeg er rett og slett utslitt. Jeg lager mat, kaster søpla, vaker håret hennes og ja, jeg gjør alt. Samboeren min gidder ikke hjelpe til. Det er ikke min mor sier han bare. Om kvelden legger jeg meg etter han for jeg vet at tårene tar overhåd, så jeg gråter meg i seng hver kveld. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lenger.
.Ann. Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Ta kontakt med hjemmesykepleien i kommunen? Hjemmehjelp? De kan hjelpe med praktiske ting som dusj, hårvask,måltider etc. Varierer jo fra kommune til kommune hvor mye hjelp en får innvilga, men det høres jo ut som du sårt trenger avlastning.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Hun nekter å ta hjelp fra noen andre enn meg. Derfor er det ekstra slitsomt. Pluss at jeg oppå alt dette har 2 barn på under 4 år å ta meg av.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Da må jeg si din mor er ganske egoistisk!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Hi her. Kan noen legge ut dette på skravlesiden for meg?
esmase Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Sett foten ned! Hvis hun er pleietrengende og du er utslitt,hun nekter å la andre hjelpe seg,da har hun ikke noe valg. Hva om du "tar deg fri" litt,hva skal hun da gjøre? Ta kontakt med hjemmetjenesten i din kommune,og prat med dem om problemet.La dem eventuelt ringe henne og informere om hva jobben deres går ut på. Sånn nekting bunner ofte i uvitenhet og dermed også en usikkerhet. Fortell henne hvor sliten du er,og at du hadde helst sett at du fikk litt avlastning.Dermed vil du få mere overskudd og positivitet,som igjen kommer henne tilgode.
___ Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Jeg tror du rett og slett må gjøre deg hard og fortelle henne at dette ikke går lengre. Hun er desverre nødt til å godta at hun må ha hjelp av andre også.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #8 Skrevet 30. mars 2008 Du trenger å tenke gjennom forholdet både til din mor og til din samboer. Hvorfor flyttet han med når han ikke vil hjelpe til? Hvorfor flyttet dere til din mor? Vil du belaste dine barn på samme måte som din mor gjør, hvis du blir syk? Det er dessverre en del mennesker som blir egoistiske uhyrer når de blir syke. Noen i din kommune har utdannet seg for å ta vare på mennesker i din mors situasjon! Det er barna dine du skal bruke kreftene dine på! Det er den veien livet går. Får de ikke det de trenger av deg nå, kan du aldri gjøre det godt igjen! Din familie trenger deg. Moren din trenger profesjonell hjelp!
bærtæ Skrevet 30. mars 2008 #9 Skrevet 30. mars 2008 Samboeren din høres nu ut som den mest egoistiske oppi dette. Hjelper han deg ikke med barna heller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå