tiny med 3 små:) Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 jeg og samboeren min fikk en liten prinsesse i juli 2008, og nå viser det seg at jeg er gravid igjen... det jeg lurer på er om hvilken penger og ytelser har vi krav på når vi får neste mann? har enda permisjon for lilleknøtta så får jo ikkje foreldrepenger. håper det er noen som vet....
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Juli 2008:D:D Huhu, d trokke jeg;) Vet ikke hvilke stønader, men får du ikke engangssummen da?
tiny med 3 små:) Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2008 oiii... ble litt feil... mente 2007. hehe jo, engangsstønaden... men er det ikke noe annet vi får, eller er det meningen at 2 voksne og 3 barn skal leve på en inntekt...?
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Det er jo beregnet på deg og d barnet du får nå.. Er d ikke..de tar jo ikke med mannen, og de 2 andre barna??
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Jeg må si at jeg vet ikke dette.. Men du må da få noe mer enn engangsstønaden.... Ta en tlf til nav du, og spør! :-) Så slipper du å gruble :-)
tiny med 3 små:) Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2008 vet du hvor mye engangsstønaden er på? 33000. (er jo ingenting) så hvis jeg og en baby skal leve på det i 1 år så er det noe galt.... har tross alt flere barn å forsørge. ingen som vet hvordan dette funker?
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Men dersom de to andre barna dine er hjemme, så får du jo kontantstøtte.. Det hjelper jo.. Men du er jo nødt å få noe mer enn engangs...
tiny med 3 små:) Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. mars 2008 ja, er jo det jeg også mener, kan jo ikkje leve på engangsstønaden. er i sjokk enda, fikk vite at jeg er gravid idag... var ikke planlagt akkurat. hehe
tiny med 3 små:) Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2008 den største gutten vår er 6 år, går på skole så han får jeg jo ingenting for.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #10 Skrevet 30. mars 2008 Hehe :-) Syns du skal ta en tlf til nav jeg, så slipper du å bekymre deg! Det finns nok en god ordning for deg! Kos deg masse med spira! :-)
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 30. mars 2008 #11 Skrevet 30. mars 2008 Barnetrygd da sikkert... Jeg er alenemor da..får overgangsstønad,Foreldrepenger, barnebidrag,barnetrygd + lønna fra jobben..nav og jobben deler den utgiften.. men det er jo bare første året..etter der faller foreldrepengene og lønna vekk..har ikke jobb..ikke ennå iallefall.. Men det er jo ikke meningen at de 33.000 skal skaffe alt man behøver i ett land som norge..bare d nødvendigste.....Men jobber ikke mannen?
tiny med 3 små:) Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. mars 2008 jo, klart han jobber. men vi har huslån, billån og div utgifter. han har utbetalt ca 18000 i mnd, men vi hadde ikke klart oss med bare hans lønn.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 30. mars 2008 #13 Skrevet 30. mars 2008 Nei, d skjønner jeg... Du får høre med nav..
tiny med 3 små:) Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 30. mars 2008 ja, må nesten det... takk for alle svar ihvertfall:)
Nagilimia Skrevet 31. mars 2008 #15 Skrevet 31. mars 2008 Jeg aner ikke helt hva pengene heter, men self får du mere penger Venninna mi fikk engangstønad + ca. 9.000 i mnd De 9.000 er feks arbeidsledighetspenger. Hvis du har krav på det. Da melder du deg arbeidsledig, men hvis de ringer så sier du at du kan ikke for du har to barn. Eller så er det "penger fra sosialen". Og det er jo nok til livssopphold for deg og dine, men kan hende du blir trekt litt fordi du har en mann som tjener bra, men det er ikke så mye du blir trukket
Sabina og gjengen Skrevet 31. mars 2008 #16 Skrevet 31. mars 2008 Begynn å jobbe en eller to kvelder i uka og en dag annenhver helg, dette vil gi deg grunnlag for foreldreenger, evt skaff deg dagmamma og få deg jobb noen dager i uka. Det er ikkenoe mer du kan gjøre... Du vil kun få engangsstønaden dersom du ikke har tjent deg opp grunnlag for foreldrepenger, er i samme greia sjøl..
tiny med 3 små:) Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 31. mars 2008 hei! hadde jeg hatt jobb å gå tilbake til etter permisjonen så hadde det ikke vært noe problem, men jeg hadde bare ett årskontrakt før jeg fikk i juli 2007. men har pratet med Nav idag, og de sa at hvis jeg melder meg arb.ledig med en gang permisjonen går ut så har jeg krav på foreldrepenger etter fødsel. guuud så gla jeg ble for det, nå slipper vi vertfall å tenke på økonomien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå