<3 coccinelle Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Har endelig blitt i form til å finne fram strikkepinnene. Strikker hvitt (offwite) sett fra dale babyhefte nr 175. Design nr 9. Kan brukes av både gutt og jente med eller uten roser. Er det ikke nydelig? http://www2.dale.no/dalegarn/index.php?valg=gruppe&gruppe_nr=0200-0175®ion=no&under[]=1100&under[]=1110
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Skulle ønske jeg kunne strikke. Men tror jeg vil prøve å lære meg det, har jo en mor som er veldig flink så kan lære meg. Er jo så mye fint å strikke. Var kjempe fint det du holdt på med.
Gjest Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har bare strikket et teppe til babyen vi har i vente jeg. Mamma skal strikke et hentesett som bare er helt nydelig =) Og så har hun strikket et par kjempesøte sokker! Kan nok regne med at jeg får mer strikket tøy både av mamma og andre i slekta =) Jeg er ikke så veldig dreven i finstrikk, så jeg holder meg foreløpig til enklere ting =P Men akkurat nå strikker jeg på en genser til meg selv. Med et mønster jeg har funnet på selv. Ikke noe avansert noe, men jeg tror den vil bli ganske så fin når den er ferdig =) Gjenstår bare et erme og halsen, samt montering...
ticalinda Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Å, kjempefint! Jeg har aldri vært inne på dale sin side før, skal strikke masse herfra! Har alltid vært inne på garnstudio, men har strikket det interessante der inne...
<3 coccinelle Skrevet 30. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. mars 2008 Syns garnstudio er litt treige med å komme med nye ting til baby. Syns jeg så det samme da jeg var gravid for 5 år siden.... Men har fått sansen for mer romantisk stil til baby nå enn jeg hadde før. Skal strikke den kjolen i samme hefte hvis det blir ei jente.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 30. mars 2008 #7 Skrevet 30. mars 2008 Jeg er langtifra noe strikketalent så holder meg til nøstebarnateppet. Superenkelt og sååå mykt;) Blir min gave til den lille. Håper jeg får lært meg mer strikking etterhvert.... Strikkekurs hadde vært noe!
aevum Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Babyteppe i naturhvitt fra Nøstebarn. Blir kjempefint! Mulig jeg skal prøve meg på noe annen fra Nøstebarn etterpå, det er jo gøy å strikke! (Selv om det ikke er så forferdelig enkelt... Iallefall når det er snakk om å strikke etter mønster...)
indianerjenta Skrevet 31. mars 2008 #9 Skrevet 31. mars 2008 jo, den var kjempe nydelig!!! Jeg strikker også et offwhite hentesett m/ kyselue fra dale. oppskrift nr 1. i hefte nr. 152. Jeg har også noen babyoppskrifet fra 1952, som jeg skal strikke. Det er jo så gøy!!
Mammaen til Lillegutt Skrevet 31. mars 2008 #10 Skrevet 31. mars 2008 Jeg skulle ønske jeg også kunne strikke så mye fint:) Men det begrenser seg veldig hva jeg kan. Men når en ikke har noen som kan hjelpe seg, så må en lære alt selv. :-)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 31. mars 2008 #11 Skrevet 31. mars 2008 Jeg er som tidligere sagt overhodet ingen strikker.. Men storkoser meg nå med nøstegarnteppet (er bare rett hele veien.. hehe) Og dersom du bor i Osloomr burde du stikke innom butikken deres, de er så medhjelpelige. Fikk masse tips og kunne bare komme innom for hjelp underveis! Ellers har jeg også fått hjelp på en lokale garnsjappa (foruten en utrolig snill nett-strikke-venn) og andre overraskelser både fra mor og svigermor som "ikke kan noe særlig" men likevel kan mere enn jeg kan.. Og, er du en ildsjel er det strikkeskole (og gratis oppskrifter) her: http://www.dropsdesign.no/ (du må visst gå videre på håndarbeidsskole og så trykke strikkeskole) Bare litt tips fra meg.. som er i startsgropa her.. strikke var overraskende gøy, og med disse små ser man veldig raskt resultater også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå