Nullenusken Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Nå begynner jeg å bli nervøs.... Har fått brev om at jeg skal til utredning 6.mai.... Har aldri vært til noen undersøkelser før angående at jeg ikke får til å bli gravid, og er temmelig nervøs og skremt nå... Redd for resultatene som kommer, nervøs for selve undersøkelsen, og mest av alt, redd for å få beskjeden om at vi ikke kan få barn... Har hele tiden tenkt at "det bare fungerte ikke denne måneden", men nå som vi nærmer oss å ha prøvd i 2 år, så må jeg tvinge meg selv til å tenke tanken at kanskje vi ikke KAN få barn.... Hvordan motiverte du deg til undersøkelsene??? Kan man på noen måte bli KLAR for å få en slik beskjed??? Og hva/hvordan er egentlig utredningene? Hva skjer? Hva blir sagt og gjort osv???
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Kan ikke hjelpe deg så mye hva som skjer under utredningen, da vi allerede visste jeg hadde pco og at dette mest sannsynlig var årsaken til vår barnløshet. Men selv om vi var nervøse før timen hos gynekolog var det utrolig godt å ta det steget å faktisk gjøre noe aktivt for å få ønskebabyen. Men det de gjorde med meg var å sjekke eggstokker ol med innvendig ultralyd, ta endel blodprøver og mannen måtte levere sædprøve. Vi fant ut at det heldigvis "bare" var pco`en og min manglende eggløsning som var årsaken. Vi hadde og noen runder med pergokur uten hell for å se om jeg fikk eggløsning av det før vi startet på IVF. Selv om det er skummelt nå og det på en måte er bedre å ikke vite, så er det utrolig godt når en vet om det er noe "feil" og får vite hva dere kan gjøre for å bli gravide. Det er en tøff prosess dere kanskje må gjennom fremover men heldigvis så finnes det masse hjelp og få! Hos oss satt spiren etter 2 IVF, tilsammen 4 innsettinger. Det har vært tøft men alt er bare så verdt det nå. Og det er mye venting oppi det hele og ventingen er det værste med hele prosessen, så bare vær glad dere er igang snart, da er dere ett skritt nærmere å få en baby:-) Masse lykke til! Håper spiren snart sitter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå