Plutseliten :) Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Har vært så stabil lenge.Men idag slo det værste med den, til for fullt. Fatigue er bare så tungt,og tøft. Har tilbrakt dagen i sengen..før jeg klarte å karre meg opp.Resten av dagen har jeg tilbrakt i sofaen....bare avbrutt av spising og andre nødvendige ting....men bare det er et ork,og trengs en skikkelig kraftanstrengelse for å få det til.Kroppen er vissen,og bare det å holde øynene oppe er vanskelig.Føles som jeg har løpt maraton og vært oppe i 10 døgn samtidig.Har et rart stramt trykk i hodet,og alle krefter og kraft er borte. Blir litt oppgitt da jeg leser en annonse før i uken, om en mor og datter det søkes assistenter for,lønnet av kommunen.De har begge en annen sykdom (me) som også gir utmattelse.20 timer lønnet pr uke...for å b.l.a.forbrede dem på skogstur,bybesøk og shopping..ikke stell eller noe men klargjøre. Hadde jeg enda orket å tenke på å dra på skogstur hadde jeg vært lykkelig Uff...sorry...skal ikke klage eller sammenligne de har sikkert sine grunner...jeg bare undret meg litt over hvor dårlige de er som orker. Man er forskjellig,og jeg har satt mitt mål at skal klare selv ) Den dårlige samvittigheten gnager...har tatt meg sammen for datteren og vært oppe hos henne et par ganger,minstemann har jeg også prøvd å leke litt med. Jeg har en fantastisk samboer som har styrt på,bakt skoleboller,vært ute med lillegutt,lagd middag,ryddet og tatt kveldstell og legging. Og i morgen er jeg bedre....det er det jeg må tro på,for da er det en ny dag,full rulle med gogutten min,men det er meldt sol vet jeg,og det hjelper Natta jenter...ta vare på dere selv! Ønsker dere en god uke. Klem
iznogood Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Stor føl-deg-bedre-raskt klem fra meg! Den dårlige samvittigheten som vi kvinner er ekspert på å ha, den må du ikke kjenne på. Selv om det er py å ikke klare eller orke alt du så gjerne skulle klart av med - så er du der og den aller beste mammaen barna dine kan ha!
Gummelillan Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Jeg tar bølgen! For både deg og den fantastiske samboeren ;-) Flere enn en gang når jeg har lest dine innlegg har jeg blitt slått av den enorme evnen til å se positivt på livet. Her syter og bærer vi andre oss bare vi har en litt småtravel uke. Og så takler du det utroligste og får innleggene likevel til å høres positive ut! Jeg krysser alt jeg har for at dagen i morgen blir en fantastisk dag også for deg!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Uff, dette var ikke noe kjekt å lese Plutseliten......håper det bare er en dårlig dag og at dagen imorgen blir bedre for deg. Alvorlig sykdom er uansett art noe fæle greier, og når den setter en ut av spill så blir det så tydelig for den det gjelder. Godt du har en fantastisk samboer som er mot normalen:-) Sånne vokser tydeligvis ikke på trær, så vi få niholde på dem:-) God bedring!!!
dritgrei hei hei! Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Kjære plutseliten, jeg håper dagen i din i dag er litt bedre! Jeg blir trist av at du er så dårlig av og til, men er det noe som går i bølger??? Jeg håper det, at du kommer deg opp på beina igjen. Jeg kjenner at jeg kan ikke no om denne sykdommen og føler meg helt dust, men jeg vil du skal vite at jeg t enker på deg, håper du har en fin dag i dag!!!!!
Maud Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Uff, Plutseliten, det er tøft å være sykt og tøft å ikke kunne forutse og styre forløp og forverringer. Håper formen er bedre i dag og at den lille formknekken var bitteliten. Jeg synes det er bra at lillegutt har barnehageplass fra høsten av. Da kan du stelle deg selv og ta det med ro de dagene det er nødvendig og ha ham hjemme en og annen dag hvis du har lyst til det. Da jeg vokste opp, hadde jeg en bestevenn vegg i vegg. Moren hans hadde samme sykdom som deg. Jeg husker henne som verdens beste mor! I lange perioder var hun frisk, oppfinnsom og morsom. Når hun hadde dårlige perioder, listet vi oss inn på soverommet hennes og fortalte om hvordan skoledagen hadde vært. Heldigvis hadde hun flest gode dager til vi var kommet til slutten av tenårene. Noen har jo de gode dagene ennå lenger enn det. Jeg sender deg en stor klem og må si at jeg beundrer måten du takler dette på. En kronisk sykdom er tøff å leve med og da er det imponerende at du så mange dager er positiv og optimistisk :-)
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Håper virkelig at dagen idag er bedre.Sender deg en stort klem og håper at du er bedre idag.
Gjest Skrevet 31. mars 2008 #8 Skrevet 31. mars 2008 Kjære vennen da..Jeg håper virkelig at sola skinner og formen er bedre. Koseknuseklem fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå