Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 kan noen kåmme med råd eller vet dere om d er farlig? har veldig kraftige kjynnere,startet med kjynnere i uke 16,er nå i uke 20 og de er veldig kraftige i perioder....noen ganger kan de bli værre når jeg ligger...dette er mitt 2.svangerskap og kjynnerne er slik de var på slutten med førstemann....noen med erfaring?? var til jm tiligere og fikk beskjed om å ta d veldig med ro...gjør d men de kommer og går..er redd den skal komme for tilig....håper noen har erfaring eller vet noe om dette....
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Er du sikker på at det er kynnere? Hvordan føles det når de kommer?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Jeg anbefaler deg om å ta kontakt med fødeavdelingen. Jeg er veldig plaget med kynnere og er nå sykemeldt frem til jeg går ut i permisjon. Fikk tabletter som hjelper veldig godt, men jeg ble også innlagt da jeg tok kontakt. Bedre å ringe for å høre en gang for mye enn en gang for lite. Det er jo en stund igjen til terminen din,så for å være sikker på at det ikke er mer på gang enn bare kynnere. Lykke til !
L@boline Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 Kan egentlig ikke si annet enn at jeg hadde masse kynnere i forrige svangerskap, og jeg fødte ikke før termin. Men det skal ikke gjøre direkte vondt, bare stramme seg, noe som er ubehagelig i seg selv. Gjør i alle fall som jormor sier og ta det med ro. Hvis du er engstelig ville jeg tatt kontakt med jordmor igjen, eller fødeavdelingen for en samtale.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 jeg er 100% sikker på at det er kjynnere, livmoren strammes og presses ned.....så jør det så vont nederst på livmoren....
1,2 og snart 3små Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 er du langt på vei?? hva heter tabelettene? jeg vil ringe når det er på det verste men så går det åver etter en stund...men er redd d påvirker mormunnen så jg skal ringe legen idag...
Santi og gjengen Skrevet 31. mars 2008 #7 Skrevet 31. mars 2008 Ring føden med en gang neste gang. Der får du sannsynligvis CTG (sånn belte over magen som måler rier). Da ser de ihvertfall sammentrekningene svart på hvitt. Hvis det ser ut som rier bør de deretter sjekke om du har noe modning eller åpning. (gjorde jordmor det da du var der? Da kan man jo kjenne om de har en virkning eller ikke, det er jo det som teller. Men ikke føl deg dum som kontakter føden - man skal ikke la dette gå uten sjekk. - Lykke til og fortell oss hva de finner ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå