Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Ga lillegutt litt maisgrøt (basert på mm) rett etter at han fylte 4 mnd. Holdt på en ukes tid, med å gi noen skjeer til lunsj. Men han ble jo sååå hard i magen og bæsjet ikke på en uke! Da ga vi oss... for han må ikke ha grøt. Det var mest for nysgjerrighetens skyld og for å se om han kunne sove noe roligere på natten. Så prøvde jeg for en ukes tid siden igjen, men da med mme og malt. Men han ble like stinn i magen da. Så nå lurer jeg på om det finnes en mildere start, eller om jeg bare skal vente med det hele til han blir 6 mnd? Han er jo fornøyd og trenger ikke mer mat... i skrivende stund i hvert fall:)
tvilling73, 05/07 Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 ah det e jo bare plunder med den grøten med mm! Begynte jeg også da hun var 5 mnd, men noen få dager og så gir jeg bare MM. Med eldste gikk jeg rett på 6mnd grøten med gluten. Kan ikke huske jeg måtte la henne få glutenfri grøt den første tida som en overgang. 6mnd grøt blandes med vann og er mye enklere
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Ja da tror jeg at jeg lar grøten være til han MÅ ha noe ekstra:) Men hadde vært så koselig å kunne gi han noe ekstra... for han likte grøten så godt - hoppet jo nesten etter skjea. Men når mor må opp for endte gang på natta pga magesmerter hos lillegutt.... da får grøtkosen vente:) Men er det noe frukt eller grønnsaker som er mildt for magen da?
tvilling73, 05/07 Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 JEg begynte med fruktbegerene en får kjøpt i butikken til de små. Gulrøtter bør de kanskje ikke få før de nærmer seg 2 år for det setter seg fort fast i halsen, rå vel og merke.. Vår hoppa ikke etter grøten men hun fekk bleier fast hver morgen..
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #5 Skrevet 30. mars 2008 Vi begynte også med maisgrøt. Det skulle være den mildeste. Var en stund hun var litt hard i magen, men det problemet løste vi med litt sviskemos etter grøtmåltidene. Kan jo være verdt å prøve
Prins og prinsesse Skrevet 30. mars 2008 #6 Skrevet 30. mars 2008 Tror det er ganske vanlig at babyen blir hard i magen av grøten i starten- det er jo ganske heavy å fordøye i forhold til morsmelk som de har fått før. Vi gav også litt sviskesaft og mos for å bedre magen. Et godt tips er også å blande grøten tynn (husk at den blir tynnere med MM enn med MME, så du må ikke blande den like tykk som "vanlig" grøt)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå