Gå til innhold

Hvor mye har/skal dere kjøpe i str 50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker litt på at det kanskje ikke passer, hvis en får stor baby... Eller skal det mye til? Hvor stor må den være for at 50 ikke passer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig ganske mye i alle str også str.50. Mye etter første ungen min og søsteren min sin + en del nytt.

Første ungen min var 3260 g og 49 cm og brukte str. 50 i ca. 8 uker.

Skrevet

Skal ikke kjøpe noe i str. 50... mitt første barn var 55 cm lang når hun ble født, og jeg brukte str. 50 et par uker max..

Skrevet

Ikke mange ukene en kan bruke 50 og du risikerer å ikke kunne bruke det i det hele tatt. Kan du ikke kjøpe noe hvis det viser seg at ungen blir liten? Min siste var liten og jeg hadde problem med å finne små nok klær, spesielt luer. Men de andre har vært gjennomsnittlig og større så ikke mye str 50 på dem. Den første mnd kanskje.

Skrevet

Om du får en stor unge kan du jo alltids gi bort babytøyet i gave til venninner som får mindre babyer seinere? ;) Bare å beholde lappene på det.

Skrevet

Jeg har kjøpt inn nok til et par uker i str 50 (dvs 4 bodyer, 2 korterma bodyer, 2 bittesmå bukser m ben, 2 sparkebukser, 2 pysjer,+ noen klær fra jeg var liten:). Utifra det meste jeg leser er det mange som bruker klær i denne str men fellesfaktoren er jo selvsagt at barna vokser fort så tidlig..

Selv liker jeg ikke at barnet skal ha for store klær (selv ikke BARE for de 2 ukene om så er).-så derfor har jeg kjøpt inn rimelige klær i liten str. Funnet masse på salg og liker H&M sine feks... Fikk tips om å brette opp en ekstra kant på strømpebukser og ermene på bodyer så kan være jeg da også kan kombinere med str over.

Selv venninda mi som fikk en baby på 5kg brukte str 50 så det burde jo dekke de fleste babyer da. Men str er utrolig varierende også.. En annen venninde fikk ei lita snuppe på 2.6kg og brukte dermed str 44 også (H&M har overraskende mye i denne str, så tips dersom den lille viser seg å drukne i str 50)

Skulle klærne bli liggende ubrukt, finnes det alltids noen som har behov for de;) Slitt blir de iallefall ikke. Og dukkene kan sikkert også bruke disse små klærne hehe..

Skrevet

Har kjøpt inn masse i størrelse 50, og jeg fant det meste på tilbud 10,20 og 30 kroner plaggene. Pluss en del basis som bodyer, brille bukser luer osv. Bedre å ha for mye en for lite, det blir jo ikke slitt og man kan fint gi bort vasket tøy til venninner eller familie senere. Dette er mitt første barn, og jeg kan ta vare på det meste til min neste. 2 månder er lenge, og da er det deilig med 10 bodyer å bytte på, samt sokker, bukser osv.

Har en del i 56 også, men satser på å bruke 50 en stund da jeg vet jeg ikke får stor baby.

Skrevet

Har kjøpt litt..

Sist fikk jeg ei som var 50 cm og 3310 g og hun brukte strlse 50 ganske lenge igrun..

Men har kjøpt en del mere i 56, også kjøpt mye på salg, var på exit når de hadde posesalg så fikk 10 plagg til 200 kr så da gjør det ikke så mye om det ikke blir sååå lenge brukt :-)

Skrevet

Har masse etter tuppert, men blir nok at jeg kjøper masse til bebisen i magen også ja :)

Snupp var 3750 og 50 lang, brukte 50 i nesten 3 mnd, svømte i str 50 de to første ukene..

Jeg synes det ser så ubehagelig ut for de små å ligge å svømme i klærne, så da kjøper jeg sånn at klærne er akkurat passe hele tiden.

Skrevet

Vi hadde ingenting i str 50 da jenta vår ble født. Og vi fikk noe i 56 og mest i 62 i gaver. Så på vei hjem fra sykehuset dro vi innom Hennes&Maurits for å kjøpe noen plagg i 50. Kjøpte tre bodyer og to bukser. Synes ikke det var noe kjekt at hun skulle flyte rundt i klærne de første ukene. Hun brukte str 50 i 8 uker, så det ble kjøpt noen flere klær i str 50 enn de fem plaggene vi kjøpte på vei hjem fra sykehuset. Jenta vår var 50 cm og veide 3,6 kg da hun ble født.

Skrevet

jeg har brukt å kjøpe 56 jeg..eller sånn todelt str 50/56. Kjøpte ingen rene 50str.

fikk unger på 50cm..druknet litt i 56 str..men de som var 50/56 gikk helt fint å bruke en liten mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...