Gå til innhold

Angående spinalbedøvelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det når den går ut igjen? Føles det veldig ekkelt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Hadde spinalbedøvelse da jeg fikk gutten min, pga keisersnitt. Husker ikke så mye av selve bedøvelsen, annet enn at det føltes som om føttene mine lå i en annen stilling enn de egentlig gjorde. Og så var det utrolig deilig å kunne begynne å røre på tærne mine igjen! :-) Så jeg kan vel heller si at det var mer ekkelt å ha bedøvelsen, enn når den gikk ut igjen.

Skrevet

Ok. Takk for svar :-)

Skrevet

Grunnen til at det føles som bena ligger i en annen stilling er at hjernen som oftest "husker" den stillingen bena var i når du fikk satt bedøvelsen. Som oftest sitter man da, slik at det føles som om du har "bøy" i knærne selv når de ligger rett ut.

Det er ikke spes ekkelt når bedøvelsen slipper taket. (Har prøvd selv) Som oftest kan du begynne å bevege tærne først. Bedøvelsen slipper taket rundt hoftene og rumpa tilslutt. Så når du kan knipe sammen rumpa skikkelig, da kan du regne med at bedøvelsen er ute.

Skrevet

Jeg syns ikke det var ekkelt når den gikk ut, man må bare være litt tålmodig for det kan ta litt tid fra man kan begynne å bevege tærne til man har full førlighet igjen. Jeg hadde full førlighet 5,5 time etter ks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...