Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er samboere/gift og ikke har samme etternavn. Hvilket navn får barnet ? Begges eller bare det ene ? Vil gjerne ha synspunkter, syns det er vanskelig å bestemme. Barnet skal ha fars etternavn, men usikker på om det skal ha mitt som mellomnavn ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du mener barnet er like mye ditt som farens, så bør han vel få ditt navn også!

Skrevet

Vi er samboere, og jenta vår fikk fars etternavn. Jeg syns ikke etternavnet mitt passet som mellomnavn i.f.t. etternavnet hans (komplisert, hehe).....

Skrevet

vi er bare samboere, og jenta har mitt etternavn. og farens som mellomnavn..

Skrevet

Begge. Dvs mitt som mellomnavn og hans som etternavn. Jeg syns det er viktig at etternavnet er logisk og at man ut fra etternavnet kan skjønne hvem som er foreldrene. Ville syns det var rart om mitt eget barn hadde annet etternavn enn meg selv. Om vi hadde vært gift ville jeg kanskje tatt mannens etternavn og da hadde det vært greit å bare bruke det navnet på barnet også.

Skrevet

Mini har bare pappas etternavn. Det var det jeg som foreslo fordi jeg ikke er noe særlig glad i mellomnavn. Men i ettertid så er jeg litt usikker på om jeg angrer eller ikke, for jeg har begynt å tenke på at det ikke er noen av de 7 barnebarna til mine foreldre som har vårt etternavn. Så det navnet kommer jo til å forsvinne. (Er ett litt sjeldent navn, og alle som heter det er i slekt med meg).

Skrevet

Det går an å legge til navnet hvis dere vil det, bare å søke. Jeg fikk et ekstra navn da jeg var 12-13 år. Ville jeg gjort om jeg var deg.

Skrevet

Hun har kun mitt etternavn. Han har et kjempe kjedelig -sen navn. Vi lagde en avtale om å bruke hans dåpskjole og mitt etternavn ;P hehe...

Skrevet

Han har våre etternavn kombiner med bindestrek (eks Berg - Hansen), dermed ser man lett at han er både min og min manns sønn, og intet navn er over det andre/viktigere enn det andre siden begge er etternavn.

Anbefales!!

Skrevet

jenta har mitt etternavn litt pga sønnen min som ikke er hans biologiske har mitt for å ikke gjør forskjell på det og mest pga han heter hansen og det er kjedelig i følge han selv og mitt er mer lokalt navn:) så er ikke faren gla i mangen navn på barna,han synst det blir litt dumt..ebgrei løsning synst vi...når vi gifter oss beholder jeg og ungene mitt etternavn og han beholder sitt..

Skrevet

Vi er ikke gifte, kun samboere. Har heller ikke samme navn da.

Jeg heter a, sambo b. Barnet heter da a b til etternavn. Mitt navn som mellomnavn da man ikke kan ha 2 etternavn uten mindrestrek- og det ville vi ikke ha.

Rekkefølgen har vi valgt fordi det klinger best.

Begge etternavnene er stedsnavn fra begge våres familier- ikke sann type olsen nilsen...

Jeg har for øvrig 2 etternavn selv, men velger å kun gi videre selve etternavnet ikke mellomnavnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...