Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg er nå i uke 36* 4 og lille prinsen i magen er i seteleie. I morra skal jeg på sykhuset for å snakke om ks el vaginal fødsel. har født en gang før og den fødselen var komplisert. hadde da veer i 3 døgn som jeg ikke sov i det hele tatt, var utslitt før fødselen startet.Pga ryggoperasjon så brukte legene 4 timer på å sette epidural på meg, samt fikk for masse lystgass så mistet pusten slik at legen måtte sla meg i ansiktet slik at jeg klarte å puste igjen.. Pga dette så er jeg redd for å føde vaginalt igjen og er redd for at lille prinsen skal få hofteskader, surstoff mangel osv.. trenger noen råd i forhold til å være saklig og hvordan jeg skal legge frem mitt ønske om å få keisesnitt......
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Bare si det som det er - ikke vær så opptatt av å være saklig. Vær deg selv, og fortell hvordan du har det.... Lykke til!!! Både med diskusjonen i morgen og fødselen!
Gina73 (♂ apr 08 + ♂ feb 10) Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Hei, Har dere prøvd å vende på ham eller er det også en mulighet? Jeg skjønner godt at du ønsker keisersnitt, men det er jo ikke helt uten risker det heller. Hvis du skal være våken så må du uansett igjennom prosedyren med epidural. Sjansen for at du får en lignende fødsel som første gang er jo mye mindre som annengangsfødende. Spørsmålet som må taes stilling til er hvordan babyen ligger - setefødsler der barnet ligger med bena rett opp er i de aller fleste tilfeller ukompliserte (forutsatt at størrelsen på bekkenet matcher barnets størrelse). Hvis derimot en eller begge bena/føttene ligger nedover er det større sjanse for at noe skjer (at navelstrengen kommer i klem med påfølgende surstoffmangel, eller at ett av bena kommer først ut) og da er keisersnitt et helt klart bedre alternativ. (Kilde: Lise Eliot Ph.D, "What's going on in there? How the Brain and Mind Develop in the First Five Years of Life - avsnittet om selve fødselens påvirkning på babyens hjerne og risker forbundet med forskjellige typer fødsel) Det beste erselvfølgelig om dere kunne overtale lillegutt til å komme med hodet først. Håper disse faktaene som jeg nettopp leste kan hjelpe deg å velge rett, og at du har noen saklige argument ovenfor legen basert på virkelig forskning. Lykke til, hadde vært gøy å høre hvordan det går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå