Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jeg trodde de generelle anbefalingene var å vente med grøt til de var 6 mnd. Men en veninne av meg mente at det hadde gått bort fra det og begynt å anbefale tilvenning fra 4 mnd. Tror det var fordi det var lettere å få de til å like smaken når de er yngre eller et eller annet sånnt. Noen som vet? Jenta mi er akkurat 4 mnd. Virker mett og fornøyd med morsmelk.
tiltiderensom Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Er hun mett og fornöyd er det ikke nödvendig med noe mer.. tenk så deilig å slippe alt styret med laging av gröt osv litt til?! Jeg ville ventet..
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Det er en myte at de ikke spiser dersom du venter, jeg fullammet mine barn til de var 7 og 8 mnd og begge spiser helt normalt:-) (Hun jeg fullammet lengst var faktisk et lite matvrak også
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 30. mars 2008 #4 Skrevet 30. mars 2008 det er veldig forskjellig fra barn til barn hvor fort de liker grøt. jag ga snuppa smaksprøver fra hun var 4-5mndr.. og hun begynte ikke å like det før hun var 6mnd. så angrer ikke på at jeg begynte forsiktig på den tiden. ga nestle sinlac jeg sa som er helt uten kumelk og gluten!
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 31. mars 2008 #5 Skrevet 31. mars 2008 Jenta mi er 5,5 mnd og jeg fullammer fortsatt. Har faktisk mye melk men jeg har gitt henne smaksprøve med grøt. Hun likte ikke de 4. mnd grøt så de har hun smakt kun noen få ganger, men nå har jeg kjøptt hipp eple grøt og den liker hun. Spiste faktisk en liten porsjun i går. Jeg vil amme henne i ett år, men synes det er viktig at hun smaker på det meste. Selv om hun smaker på ting så er melken den beste fortsatt Har funnet ut at hun ikke er glad i middag fra glass (de smaker ingenting) men gaper opp når jeg lar henne smake på hjemmelaget middag. Har du nok melk bør du ikke stresse med grøt før ca 6 mnd hvis hun legger på seg bra av bare melk, det gjør min i hvert fall.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #6 Skrevet 31. mars 2008 Jeg har flaskebarn og fikk beskjed på HS at da kunne jeg begynne med grøt når han var 4 mnd. De som ammer kan fint vente til de er 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå