Gå til innhold

Nabodama vil melde klage på oss til styret i borettslaget...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunn: katten vår markerer seg på verandaen hennes. Vi bor begge i 1. etasje. Katten vår har vært utekatt i over fem år, og denne dama har akkurat fått seg ny katt, så tipper det er grunnen (og tipper også at det er flere katter som markerer seg der). Katten vår er kastrert.

Hun er skikkelig sur, og mener at dette skal hun IKKE måtte finne seg i. Hun mener sko og klær som hun legger på verandaen hennes blir ødelagt, samt at det lukter inni leiligheten hennes. Vi har selvsagt beklaget at det skjer, samtidig tilbudt oss å sprøyte verandaen hennes, men det er ikke nok. Hun mener at når vi som katteeiere ikke tar affære, så er det kun en ting å gjøre: melde oss til styret.

Hva kan styret evt. pålegge oss, tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom katten deres er kastert så er det ikke han som markerer der.

(for det lukter ikke det samme av kastrerte pusers tiss som de andre)

Skrevet

Hmmmm.... hvordan kan det være deres katt som gjør det...?? De skal da virkelig ikke klare å markere når de er kastrerte?

Skrevet

Nei, det mener vi også.

Men hun har OBSERVERT han der skjønner dere,og det er grunn god nok for henne.

Vi har heldigvis papirene fra kastreringen enda! Skjønt, det burde jo være en enkel sak å undersøke...

Skrevet

Ikke det at jeg er noen ekspert på slike saker, men jeg vil tro at så lenge det er lov å ha husdyr i borettslaget deres og dere begge har katt, så er det vanskelig for denne damen å bevise at det er deres katt som markerer på døra hennes. Tror ikke styret vil pålegge dere noe som helst, evt. som du selv skriver, så kan dere jo sprøyte verandaen hennes....

Som katteeier selv så skulle man tro at denne damen hadde mer toleranse for slike ting....noen folk altså!!

Skrevet

Takk for svar :-)!

Jeg mener jo også at når man tross alt bor i borettslag, så er det dessverre slike ting man må ta høyde for. Å legge verdifulle sko og klær på verandaen sin er kanskje ikke det lureste når man bor som man bor... og det er relativt mange katter i omløp i området!

Men hun mener altså at hun har loven HELT på sin side, da hun refererer til at "husdyrhold er tillatt, så lenge det ikke er til sjenanse og skader andres utstyr", eller noe sånt.

Skrevet

Her er det ikke bare en, men sikkert 7 katter som pisser om kapp på trappa vår.

Selv om jeg stort sett bare ser en av dem, kan jeg ikke akkurat skyde på den katten alene.

Men naboen derimot som har ei beist som har løpetid dobbelt så ofte som andre katter, men ikke er produktiv, hun får faktisk skylda.

Ei katte med øøøøøørten ganger løpetid og puling rundt hvert hushjørne og gauling hele natta, noe som resulterer i pissing overalt, burde for faen vært sterilisert, av hensyn til naboene. Synes jeg.

Skrevet

La bare dama drite seg på leggen, sikkert hennes egen katt som tisser på tinga;-P Når deres er kastrert og som flere her sier, da ikke markerer. Da får hun driti seg selv godt på leggen *mohahaha*(omd latter) =)

Skrevet

kutt ballene på katta, så er det løst. hadde blitt spinngal selv... bor ikke i borettslag. har selv to kastrerete katter ( en dame og en gammel mann) utekattene pisser på alt vi setter på trappa. - plagsomt.

Skrevet

Vi bor også i borettslag. Har samme problemet her. Bare at her er det vi som er de som er plaget av andre sine katter osm tisser på vår veranda. vi bor i 2.etasje. og tisser utfor døren vår. veldig ekkelt!!!!!!!

Men det er fint lite vi kan gjøre med det siden i vårt borettslag er det lov å ha katter.

Så tror dere stiller sterkt viss det er lov hos dere!

Personlig syns jeg ikke noe om å ha husdyr som må være ute når man bor i borettslag!!! Lite kjekt da vi kom hjem fra ferie i fjor sommer og fant 6 kattunger på balkongen vår som hadde bæsjet og ødelagt alle blomstene våre. de klatret over fra naboen sin balkong. Han hadde de der!!!!

Skrevet

Det er ikkje dokkar katt som gjer dette, sidan den er kastrert, men den kan nok ha blitt obervert der;) Den må jo lukte på sakene, og finne ut kven som HAR tissa der;)

Skrevet

Katten er kastert for leeeenge siden.

Skrevet

Ja, slikt er bare tragisk, og jeg skjønner at det er frustrerende for dere (og vondt for de små kattene som var glemt stakkars!).

Dessverre er det mange, ikke bare i borettslag, som ikke burde hatt dyr. Vi på vår side, tar veldig godt vare på katten vår, og jeg tror den trives godt selv om den bor i borettslag! Siden den er kastrert, er den ikke langt unna leiligheten vår. Den er ute og inne mange ganger i løpet av dagen, men inne om natta. Jeg mener nå engang at har man anskaffet seg dyr, må man ta vare på dem.

Skrevet

Det høres jo flott ut hos dere da! Hadde bare alle katteeiere vært sånn!!

Skrevet

Tror det eneste damen oppnår med å klage er at dette med dyrehold på nytt blir tatt opp i styret, og enden på det kan jo i værste fall bli at dyrehold blir forbudt... For jeg er ganske sikker på at hennes katt, om det nå er en hunn eller hannkatt også vil bæsje i både blomsterbed og sandkasse, akkurat som alle andre katter gjør..

Jeg elsker katter og kan fint leve med at vi må ha lokk på sandkassa og kastrere for å slippe markering og parringshyl, men kan også forstå at de som ikke liker katter irriterer seg. Skulle jo tro denne damen som er katteeier selv viste litt mer forståelse for dyrenes naturlige adferd og hva som skjer med instinktene når de kastreres men... Mange rare mennesker der ute!

Et lite obs til slutt bare, katter som har begynt å markere før de kastreres fortsetter ofte med det også etter en kastrering, de vet vel ikke helt selv hvorfor lenger, de bare gjør det ;-)

Skrevet

Ja,men det luktar ikkje;)

Skrevet

Selv om borettslaget vil forby dyrehold så tror jeg dere stiller sterkt. For det kom en ny lov mener jeg å huske, uten at jeg husker akkurat når eller hva den heter, men hvertfall går det ut på at når du har dyret fra før, så kan ingen nekte deg å ha det der selv om borettslaget forbyr det. Mulig de kan forby noen som allerede bor der å anskaffe seg et dyr, men dyr som man allerede har tror jeg skal være ganske trygt. Tipper nabodamen ikke kommer særlig langt med klagen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...