Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #1 Skrevet 30. mars 2008 Jenta mi er 4 mnd. Natta er rimelig grei. Legger seg i 7-8 tida, står opp halv sju, to amminger i mellom. Sover så ca en time ca fra 8-9, Deretter er det så som så utover dagen. Ofte blir det en trilletur i 11-12 tida, og da sover hun, men vokner med det samme jeg kommer inn igjen (1-2t som regel). Bor i 5.etg så kan ikke la henne sove i vogna ute.. Hun er nok ikke uthvilt når hun vokner denne gangen, og jeg sliter med å få henne til å ta en ettermiddagslur. Må vugge og bære lenge for å få henne til å sovne, ofte går hele ettermiddagsluren i vasken. Sliter også lenge for å roe henne for natta (men når hun først har sovna er det greit..) Er det viktig med fast rituale for legging i denne alderen? Jeg har egentlig trodd at hun var for lita til å ha utbytte av det. Eller? Hvordan er dagene til andre på denne alderen?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2008 #2 Skrevet 30. mars 2008 Jenta mi er også 4 mnd, og jeg synes at vi nå har fått til gode rutiner gjennom hele dagen, samt ved leggetider. Vi står opp ca kl.9, går tur kl.11 og da sover hun i vogna til ca kl.14. Etter ei stund, ca kl.16.30 er det en halvtimes dupp. Vi tar kveldsstellet, evt bading kl.19.00, og da er det sengetid kl.20. Det hender hun sover natta igjennom, men som regel våkner hun en gang mellom 01-03 og vil ha mat. Våkner på nytt rundt kl.06.30 for å spise litt, og da dupper vi av sammen til kl. er rundt 09!!!
dimeglio Skrevet 30. mars 2008 #3 Skrevet 30. mars 2008 Jeg synes det er vanskelig med rutiner...... Vi staar opp mellom 9 og 10 om morgnen, mest fordi JEG er tròtt.... Han spiser mellom 10 og 11, deretter kan han sove litt, men sover kun lenge dersom han sover paa fanget eller vi gaar ut. Ellers sover han kun ti minutter... Saa spiser han hver andre til tredje time ca (er ikke det litt ofte???) og dupper gjerne av litt, men vaakner med en gang jeg legger ham ned. Er gjerne tròtt saann i 15-tiden og da sover jeg gjerne litt med ham. Som regel sover han ogsaa litt i 18-tiden, men det spòrs hvor lenge han har sovet paa dagen. Kveldsstellet skal vaere gjort innen 19.30, saa pupp et par ganger fòr han sovner ca 20.30 - 21.00. Vaakner gjerne en gang mellom 22 og 24 for en attpaataar, saa sover han til ca klokken 04.30. Deretter vaakner han 07 - 07.30, spiser bittelitt og saa sovner vi sammen til han blir utaalmodig og vil opp.... Det vi skal "jobbe" med naa er aa staa opp tidligere paa morgnen og faa til minst èn ordentlig lur i lòpet av dagen for aa unngaa luren kl 18 og etter hvert faa ham tidligere i seng. Klokken 19-20 hadde vaert ideelt...
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #4 Skrevet 31. mars 2008 hei .) jeg har en jente på 3,5 mnd.. hun har fra hun var 7 uker sovet hele natten uten å våkne en eneste gang på natten. bader henne i ni tiden , mat (mme) så legger vi henne ca kl 22. da sover hun til 8 neste dag herlig!! store broren på 2 år var det sove dyret han også(er det enda)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå